הושקה קרן פרייבט אקוויטי חדשנית; בנק הפועלים מיהר להשקיע

"ניו-ווסט" השיקה אתמול את האינדקס הראשון מסוגו להשקעה פרייבט אקוויטי, אשר ישקיע ב-50 מהקרנות הגדולות והמוכרות בעולם באופן משוכלל וללא דמי ניהול

בנק הפועלים באמצעות פלטפורמת ההשקעות פועלים אקוויטי, השלימה השקעת עוגן בניו-ווסט. ניו-ווסט הינה שותפות ישראלית-אמריקנית המנוהלת ע"י בכירים לשעבר במוסדות פיננסים גלובאליים מובילים בעולם כגון, Blackstone, GIP, Credit Suisse , Riverstone ועוד.

הקבוצה הודיעה אתמול על סגירה ראשונה והשקה רשמית של מוצר הדגל שלה, ה-Private Equity 50 Index Fund ("PE 50"). מדובר באינדקס הראשון מסוגו אשר ישקיע ב-50 קרנות פרייבט אקוויטי מהגדולות והמובילות בעולם באופן משוכלל.

האינדקס מאפשר למשקיעים גישה למקבץ איכותי גדול של קרנות פרייבט אקוויטי שלא תמיד מתאפשרת גישה אליהם (Access), ובכך בהשקעה בודדת ניתן יהיה ליהנות מהתשואה המשוכללת והאטרקטיבית של התחום. ה-PE 50 בדומה לאינדקסים ו-ETF בשוק הסחיר, מתבסס על מבנה עלויות רזה – 0% דמי ניהול , דמי הצלחה נמוכים בלבד וממרווח ברוטו-לנטו מינימאלי.

ניו-ווסט מביאה את אותן יתרונות של ההשקעה הפסיבית הקיימים בשוק הסחיר עם אדפטציה לשוק הפרטי, כגון: יעילות אופטימלית עבור המשקיע (מינימום אדמיניסטרציה שכן 50 הקרנות משקפות שורה אחת בלבד עבור המשקיע), אפשרות השקעה בהיקפים גדולים בתחום, פיזור מרבי והקטנת סיכון של התיק וחשיפה לתשואה האטרקטיבית של פרייבט אקוויטי.

בנוסף לפועלים אקוויטי, השקיעו בניו-ווסט גופים מוסדיים נוספים כגון חברות ביטוח, קרנות פנסיה, Endowments, ופמילי אופיסס, לצד משקיעים פרטיים, לרבות שותפים בכירים ומייסדים של קרנות פרייבט אקוויטי מהמובילות בארץ ובעולם אשר השקיעו מהונם הפרטי באינדקס.

עוד בנושא:

אדוארד טלמור-גרא, מנכ"ל ומייסד NewVest אמר: "השקת מוצר האינדקס PE 50, מסמל נקודת מפנה עבור תעשיית קרנות ההשקעה הפרטיות. אנו מגשימים את חזון ניו-ווסט: חיבור בין שתי מגמות עיקריות משוק ההון והעולם הפיננסי בעשורים האחרונים, בין העלייה בהיקף ההשקעות בקרנות השקעה פרטיות ונכסים לא סחירים מחד, לבין העלייה בהיקפי ההון המנוהל באסטרטגיות פסיביות, מאידך" אמר אדוארד טלמור-גרא, מנכ"ל ומייסד NewVest.

"אנו מודים לרבים שתמכו בנו, ובעיקר למשקיעים שלנו ששותפים לחזון כי מוצרים פסיביים יכולים לשפר ולייעל תוכניות ואסטרטגיות השקעה בעולם האלטרנטיבי. הצוות של ניו-ווסט מתגאה בהבאת כלי השקעה חדש בעל שימושים רבים עבור משקיעים גדולים וקטנים בארץ ובעולם בין אם להם תוכניות פרייבט אקוויטי מתקדמות ובין אם לא.

"NewVest תמשיך לגייס הון עבור ה-PE 50 ומצפה להשיק מוצרי אינדקס נוספים במהלך השנה. המוצרים של NewVest צפויים להרחיב ולשפר את הגישה לשווקים פרטיים עבור משקיעים מוסדיים ופרטיים כאחד, כמו גם להאיץ את המשך הדמוקרטיזציה של השווקים הפרטיים בעולם".

קובי שלום, מנכ"ל פועלים אקוויטי אמר: "אנו רואים בניו-ווסט את הדור הבא בתעשיית קרנות הפרייבט אקוויטי. בפעם הראשונה יוסד מכשיר בעולם ההשקעות הפרטיות הדומה לאינדקסי המניות הסחירות. זהו מכשיר שלהערכתנו ומתוך אמונה בצוות הניהולי של החברה יהיה אפיק השקעה משלים בתיק ההשקעות האלטרנטיבי של כלל הגופים המוסדיים. הוספת האינדקס לתיק הקיים ייעל את התיק, יאפשר חשיפה לקרנות מובילות נוספות בפורטפוליו, ישרת את עקרון פיזור ההשקעות ויחסוך בהוצאות".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *