החוק שעוקף את החוק בהוראת שעה לשנתיים, אושר לקריאה ראשונה

החוק שיאפשר לספק חשמל גם למבנים שנבנו ללא תב"ע והיתרי בנייה, אושר היום בוועדת הכלכלה של הכנסת

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום (שני) לקריאה ראשונה הצעת חוק אספקת חשמל של חה"כ אופיר כץ (הליכוד) וקבוצת חברי כנסת, שמבקשת לתת פתרון זמני, בהוראת שעה לשנתיים, ליישובים שאין להם תכנית בנייה מפורטת או היתר בנייה לפי חוק התכנון והבנייה, ולכן לא יכולים להתחבר לרשת החשמל ולקבל אספקה מחברת החשמל.

כץ הציע בתחילה לאפשר חיבור זמני לחשמל ליישובים דרוזים וצ'רקסים, על רקע זה קיימה הוועדה מספר ישיבות בחודשים האחרונים ויושב ראש הוועדה חה"כ דוד ביטן (הליכוד) הבהיר כי הוועדה לא תעביר חקיקה שאינה שוויונית. בעקבות זאת אמר היום ביטן שההצעה נוסחה מחדש באופן יותר שוויוני ולפי פרמטרים אוביקטיביים. כמו כן, התקבלו חלק מדרישות חברת החשמל, על מנת לאפשר את החיבור בפועל ולא רק חיבור על נייר.

מטרת הצעת החוק היא לקבוע הסדר זמני שיאפשר אספקת חשמל למבני מגורים במתחמים שאין להם תכנית מפורטת בתוקף, זאת נוכח המצב הביטחוני המיוחד שמביא לצורך דחוף לשמור על שלום הציבור ולתת מענה לבעיות בטיחות המתגברות ביישובים מסוימים בשל היעדר חיבור לחשמל. שר הפנים יהיה רשאי לקבוע בצו, ביוזמת הרשות המקומית הנוגעת בדבר, כי מתחם בתחומה של הרשות המקומית יהיה מתחם מזכה לחיבור חשמל במסגרת הזאת.

לכאורה אפשר לומר שהחוק החדש אמור לתת מענה, במידת מה, גם להתיישבות הצעירה. חשוב לזכור שמדובר במבנים שנבנו, ברוב המקרים, ללא אישורים ובחלק מהמקרים ללא תב"ע מאושרת. כלומר, בניגוד לחוק.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *