המדריך לבעלי מוגבלויות שמעוניינים להצביע בבחירות לרשויות המקומיות

ארגון אקים, הכין עבור משרד הפנים חוברת מיוחדת שמנגישה את הליך הבחירות כולו לאנשים עם מוגבלות

ב־242 רשויות מקומיות בישראל, נערכות בשעות אלו הבחירות המוניציפאליות שיקבעו את זהותם של אנשי השלטון המקומי לחמש השנים הבאות. הקלפיות שרובן נפתחו בשעה 07:00 בבוקר, ייסגרו ברובן בשעה 22:00 בלילה.

בכל רשות מקומית, הוצבו בקלפיות פתקים צהובים עם שמות המועמדים לראשות הרשות המקומית ופתקים לבנים עם האותיות של הרשימות שמועמדות לחברות במליאת המועצה. במועצות האזוריות יתווסף אליהן פתק נוסף בצבע כחול באמצעותו יבחרו תושבי כל יישוב את הוועד המקומי.

ארגון אקים, הכין עבור משרד הפנים חוברת מיוחדת שמנגישה את הליך הבחירות כולו לאנשים עם מוגבלות. בין היתר, כוללת החוברת הסבר על מה הן הבחירות, על הזכות לקחת חלק בבחירות, איך מתבצע התהליך, מה מותר ומה אסור לעשות כשבאים להצביע ועוד.

אז מה כדאי לאנשים עם מוגבלות לדעת לקראת הבחירות בשלטון המקומי?

  1. לכל אדם מעל לגיל 17, שהוא אזרח או תושב ישראל, שמתגורר ברשות מקומית ומופיע בפנקס הבוחרים, יש את הזכות להצביע בבחירות. חשוב שתדעו – לכל אדם עם מוגבלות יש את הזכות להצביע ולהשפיע!!
  2. לראשונה, השנה יום הבחירות לרשויות המקומיות הוא יום שבתון, שבו מרכזי היום ומרכזי התעסוקה יהיו סגורים.
  3. אנשים עם מוגבלות בניידות יכולים להצביע בקלפי נגישה בישוב או בעיר שלהם. בכל רחבי הארץ פזורות סך הכל 2,757 קלפיות נגישות. מעוניינים לדעת איפה הקלפי הנגישה הקרובה אליכם? חייגו 1-800-101-975 או 073-2458358 או לחצו כאן.
  4. זקוקים לעזרה בביצוע הפעולה הפיזית של בחירת הפתק והכנסתו למעטפה? דעו כי אתם יכולים להיכנס לתא ההצבעה עם מלווה. על פי חוק, המלווה אינו רשאי ללוות יותר משני בוחרים, ואינו יכול להיות מנהל או מדריך במסגרת הדיור שבה אתם מתגוררים.
  5. אנשים עם מוגבלות שיש ברשותם תעודת 'פטור מתור', יציגו את התעודה בקלפי ויקבלו פטור מעמידה בתור.
  6. הקלפיות יפעלו בין השעות 07:00-22:00 ברציפות. ביישובים קטנים בהם עד 350 בוחרים בלבד, ייסגרו הקלפיות כבר בשעה 20:00.

לצפייה והורדת החוברת הנגישה המלאה, לחצו כאן

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *