המהלך המשפטי המבריק של הדיינים לסרבן הגט

אב בית הדין הרבני בירושלים זיהה בחושיו החדים כי סרבן גט עיקש שאינו מוכן להיפרד מאשתו מתקשה יותר להיפרד ממכשיר הטלפון הנייד אליו הוא מכור, ובמהלך משפטי מבריק הצליח להסדיר גט בו ביום.

בבית הדין הרבני האזורי בירושלים מתנהלת תביעת גירושין מורכבת וסבוכה של אישה שבעלה מסרב בתקיפות להעניק לה גט. הדיונים בבית הדין הרבני נערכים כידוע בדלתיים סגורות כדי להגן על פרטיות המתדיינים. במהלך דיון שהתקיים השבוע בבית הדין הבחין אב בית הדין הרבני הרב מאיר פרימן כי הבעל מקליט את הדיון.

הדיין הבהיר לבעל כי חל איסור להקליט את הדיונים והמדובר בהפרעה לפי החוק למניעת הפרעה בבתי הדין. בהמשך הדיון חשדו הדיינים שהבעל מפר את ההוראה וממשיך להקליט. אב בית הדין הרב מאיר פרימן והדיינים הרב דוד בירדוגו והרב יצחק רבינוביץ ערכו בדיקה בטלפון החכם של האיש והתברר כי הוא אכן הקליט את הדיון. בית הדין הבהיר לבעל שהוא עלול לקבל קנס כספי והחליט כי הטלפון יוחרם ויועבר לבדיקה במשך שבעה ימים.

בהתייעצות עם הלשכה המשפטית של בתי הדין עלה כי על פי סעיף 3 לחוק בתי הדין הדתיים, בית הדין שהוא דן בעניין שבשיפוטו רשאי להזמין כל אדם לבוא בפניו להעיד או להגיש מסמך שברשותו במידה הדרושה לברור העניין. אם בית הדין הורה והתרה מראש כי מי שיצלם או יקליט את הדיון, כאשר מדובר בהתנהגות אשר מפריעה לדיוני בית הדין, הרי שלקיחת הטלפון הנייד מהווה הגשת מסמך אלקטרוני שברשותו כאשר הדבר דרוש לברור העניין.

ברגע שהבעל נדרש למסור את מכשיר הטלפון הנייד ולהיפרד ממנו לשבעה ימים הוא נבהל, התרצה לתת גט לאשתו ובלבד שיוכל לקבל את מכשיר הטלפון שלו בחזרה. אם כן מסתבר, כי הסנקציה של לקיחת מכשיר הטלפון נמצאת יעילה יותר מסנקציות האחרות כלפי סרבני גט.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *