הממשלה אישרה פעם נוספת את ביטול מס הקנייה על חד־פעמי

השרה שאשא ביטון התנגדה וטענה כי מדובר בצעד פוליטי. השרה מירי רגב אמרה בתגובה: "הכלים האלה חיוניים לציבור החרדי"

הממשלה אישרה היום (ראשון) בישיבתה השבועית את ביטול מס הקנייה על כלים חד־פעמיים. אותו מס שהוטל על־כתפי הציבור בממשלה הקודמת וזכה לביקורת ציבורית נוקבת. השרה יפעת שאשא ביטון (יש עתיד), התנגדה לביטול המס ואמרה: "סוכם שבתקופת המלחמה לא מתעסקים בשום דבר שלא קשור למלחמה, בטח שלא בפוליטיקה". בדבריה רמזה כי הצעד הוא צעד פופוליסטי שנועד לצרכים פוליטיים ודרשה להוריד את המס רק על כלים חד־פעמיים מתכלים. היא הוסיפה ואמרה: "שמנו את הכל בצד למען האחדות, ואתם מביאים החלטה שהיא גם לא קשורה למלחמה וגם פוליטית".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' (ציונות דתית), אמר בתגובה: "אין לך מושג מה המשמעות של שטיפת כלים לעשרה ילדים. מטוס ובו שלוש־מאות נציגים שנוסעים לוועידת ה'אקלים', עושה זיהום אוויר של שנה שלמה לעומת תרומת הכלים החד־פעמיים לזיהום האוויר". השרה מירי רגב (ליכוד) הוסיפה: "הכלים החד־פעמיים המתכלים מיועדים לעשירים. צריכים להקל על המשפחות מרובות הילדים, הכלים האלה חיוניים עבור הציבור החרדי".

כאמור, הממשלה אישרה ברוב קולות את ההחלטה לבטל את המס. יצויין כי מדובר בהחלטנ טכנית בלבד שכן המס הופחת בעבר בהוראת שעה שהוארכה כעת פעם נוספת.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *