הנהג של מילצ'ן מעיד: "נקנו לזוג נתניהו גם מעילים ותיקי יוקרה"

יונתן חסון העיד: "כל משימה לתת שמפניות הגיע מקליין, מילצ'ן או פאקר אישית" • הוא סיפר על אירוע ביום ההולדת של מילצ'ן בו שם שמפניות ברכבם של הזוג נתניהו: "שרה שאלה אם דאגתי לה והוסיפה שזה לטובת המדינה" • סנגורי נתניהו מתנגדים לכוונה להעיד את מילצ'ן מרחוק

לאחר הפסקה של כמה שבועות, התחדשו הבוקר הדיונים בתיק 1000 עם עדותו של יונתן חסון, נהגו של ארנון מילצ'ן. לפי הנטען באישום, כמו גם לפי עדותה של העדה הקודמת הדס קליין, חסון היה מי שהעביר לזוג סיגרים ושמפניות לדרישתם. בהמשך היום צפוי גם דיון בשאלת סדר העדים, לבקשת ההגנה.

חסון פירט בחקירה הראשית על ידי עו"ד קרן צבירן: "רוב הדברים שנקנו עבור משפחת נתניהו היו שמפניות וסיגרים. היו גם דברים אחרים בודדים כמו מעילים ותיקי יוקרה. תכשיטים לא ראיתי, רק סקיצה". הוא המשיך ואמר כי "מילצ'ן היה מודע לכל דבר קטן שיוצא מהבית שלו. פאקר גם ידע לגבי הנושא הזה, אך ביקש שלא ליידע אותו בכל דבר קטן".

"קליין הייתה בהיררכיה מעליי. לפני שיצאתי כל משימה לתת סיגריות או שמפניות הגיעה כהוראה ממנה או ממילצ'ן או פאקר באופן אישי. לרוב ממנה", המשיך חסון. "בתחילת הדרך היינו קונים לפי בקשה או כשארנון היה הולך לביקור. כאשר זה היה לעיתים תכופות יותר קנינו יותר כדי שיהיה לנו עודפים".

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו וסנגוריו מתנגדים נחרצות לאפשרות שהפרקליטות תעיד את ארנון מילצ'ן באמצעות היוועדות חזותית מביתו שבלונדון. הם דורשים שמילצ'ן יגיע לישראל להעיד באולם בית המשפט. הסנגורים פנו להרכב השופטים הדן בתיק, לאחר שקיבלו אינדיקציות על כוונת הפרקליטות לפעול לבקש לבצע את העדות מרחוק.

אחרי הפרסומים לפיהם נציגי הפרקליטות מתכוונים לנסוע ללונדון כדי לפגוש את מילצ'ן לקראת הכנתו לעדות, הסנגורים ביקשו מהשופטים שיורו לעשות את ריאיון העד במשרדי הפרקליטות בישראל. במסמך שהוגש להרכב השופטים נטען כי ישנה הנחיית פרקליט מדינה מפורשת שריאיון העד יתקיים במשרדי התביעה, כדי לצמצם כמה שניתן את החשש שהריאיון ינוצל לביצוע השלמות חקירה או להשמת תשובות בפיו. לפי המכתב, החלופות האחרות נמצאות בעדיפות נמוכה רק כאשר יש אילוצי זמן ומשאבים שלא מאפשרים ביצוע ראיון העד במשרדי התביעה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *