הציבור החרדי חיזק את מעמדו והוכיח את כוחו גם בסיבוב השני של הבחירות

הסיבוב השני בבחירות לרשויות המקומיות הסתיים אמש ללא אירועים חריגים. כצפוי, אחוז ההצבעה היה נמוך משנים קודמות

יום הבחירות החוזרות שהתקיימו אתמול, הסתיים בשלום ללא אירועים מיוחדים למעט אירוע בלקייה שבנגב, שם תפסו שוטרים נשק בלתי חוקי מסוג M16, מחסניות ותחמושת. שלושה חשודים תושבי המקום נעצרו לחקירה.

במסגרת ההיערכות ליום הבחירות, פעלו שוטרי תחנת העיירות ויס"מ נגב, בשיתוף לוחמי הזרוע הדרומית של החטיבה לביטחון פנים במג"ב ויחידת הכלבנים המחוזית ביישוב לקייה, שם מוקמה קלפי במסגרת הבחירות לרשות המקומית שהתקיימו ביישוב.

במהלך חיפוש במתחם בתים בשכונה 8 ביישוב, אותרו נשק בלתי חוקי מסוג M16, מחסניות ותחמושת. שלושה חשודים, בשנות ה־20 וה־30 לחייהם, נעצרו להמשך חקירה בתחנת העיירות של מרחב הנגב.

בעשר בלילה הסתיים סבב ב' של הבחירות ב־35 רשויות מקומיות ברחבי הארץ. 443,595 תושבים, שהם 46.1% מבעלי זכות הבחירה, מימשו את זכותם להצביע ולהשפיע. להלן נתונים מדגמיים ממספר ערים: בחיפה הצביעו 28.76%; בבית שמש הצביעו 60.7%; ברמלה  40.57%; ברחובות 47.7%; בערערה 61.47%; בדיר אל אסד 84.52; ובג'וליס נרשם אחוז ההצבעה הגבוה ביותר – 87.35%

עם סגירת הקלפיות, אמר שר הפנים משה ארבל: "אני מבקש להודות לרבבות התושבים שגילו אזרחות טובה ויצאו שוב להצביע. אני מודה למנכ"ל משרד הפנים, רונן פרץ ולמפקח הארצי על הבחירות, ריאן גאנם, על ניהול מערכת בחירות למופת הן בסבב הראשון והן בסבב השני שהסתיים עתה. ברוך השם הכל התנהל כמצופה, כאשר ההיערכות המוקדמת של משרד הפנים, המשטרה, צה"ל ומערך הסייבר הלאומי, איפשרו הצבעה תקינה ורציפה, תוך הקפדה על טוהר הבחירות. אני מברך את ראשי הרשויות הנבחרים".

ממשרד הפנים נמסר כי תוצאות הבחירות יפורסמו רק לאחר ספירת הקולות מהמעטפות החיצוניות על־ידי ועדות הבחירות ברשויות השונות והשלמת כל הבקרות הנדרשות. אך כבר עתה ניתן לומר שהציבור החרדי חיזק את מעמדו והשפיע על בחירתם של ראשי רשויות רבים. גם בסיבוב הראשון וגם בסיבוב השני שהתקיים אתמול.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *