הקהילה היהודית בהונגריה מודה לאורבן על עמידתו האיתנה לצד ישראל

מתוך מכתב ששלח איגוד הקהילות: "בשנים האחרונות, הודות לך, הפכה הונגריה לאי של שלום וביטחון חריג בזירה האירופית והעולמית"

הרב שלמה כובש, יושב ראש 'איגוד הקהילות שומרי תורה בהונגריה', שיגר היום (חמישי) מכתב מיוחד בשמו ובשם יהודי המדינה והתפוצות לראש הממשלה ההונגרי ויקטור אורבן. במכתב מודה הרב כובש לאורבן על תמיכתו העמוקה בישראל מול כל מדינות האיחוד האירופי.

הרקע למכתב הוא התנגדותה של הונגריה לכמה החלטות דרקוניות נגד ישראל שמספר מדינות ניסו להעביר במליאת האיחוד. העובדה שההחלטות הללו נדרשו לעבור בהצבעה פה־אחד, גרמה להונגריה להתנגד להן ולהפילן.

הרב כובש, משלוחי חב"ד למדינה, שעומד בראש התאגדות הקהילות האורתודוכסיות בהונגריה, כתב לראש הממשלה ההונגרי: "אחרי דרישת שלומך הטוב, בתקווה ובתפילה שאני מוצא אותך ואת בני משפחתך בבריאות איתנה, בשם הקהילה היהודית בהונגריה, בשם תושבי ישראל, יהודי התפוצות והחלקים השפויים בעולם, הרשה לי להודות לך ולממשלתך על עמידתה האיתנה – שוב – של הונגריה בזירה הבינלאומית מול הרוע הגלובלי.

"בימים האחרונים הייתה הונגריה המדינה היחידה שהתנגדה לתוכנית ההצהרה הצבועה של האיחוד האירופי שהייתה אמורה לקרוא למדינה היהודית להימנע מלתקוף את רפיח, המעוז האחרון של חמאס. הצהרה זו, תמנע מישראל לזכות בניצחון מכריע על ארגון הטרור.בנוסף לכך, שר החוץ סייארטו הצהיר לפני כמה ימים כי הונגריה אינה תומכת במאמצי האיחוד האירופי להטיל סנקציות כלכליות על אזרחים ישראלים שמתגוררים בחבלי הארץ ההיסטוריים של עמנו בטענה שהם 'מתנחלים אלימים'".

עוד כתב הרב כובש: "ביום שאחרי ה־7 באוקטובר, הזדעזענו לראות שהאכזריות שבוצעה נגד היהודים – כמו פעמים רבות כל כך במהלך ההיסטוריה – לא הקלה על האנטישמיות. למרבה הצער היא רק הגבירה אותה לרמה שלא נראתה קודם לכן. בערים הגדולות ברחבי אירופה, מאות אלפי פונדמנטליסטים אסלאמיים ואזרחים אירופאים בעלי דעות מעוותות קוראים להשמדת ישראל, בעוד שמספר פשעי השנאה האנטישמיים גדל גם הוא באופן דרמטי. העמדה החזקה הראשונית של המנהיגים הפוליטיים של העולם המערבי לטובת ישראל הולכת ונחלשת, הבהירות המוסרית שלהם מתעוותת בלחץ של מצביעים מוסלמים פרו־טרוריסטים ואנטישמים, שמפגינים את עצמם במסווה של אנטי-ישראליות".

את מכתבו הנרגש מסיים הרב כובש בהתייחסות להונגריה שתחת שלטונו של אורבן וכותב: "בשנים האחרונות, הודות לך, הפכה הונגריה לאי של שלום וביטחון חריג בזירה האירופית והעולמית. הנחישות בה הממשלה ממגרת תופעות המאיימות על ביטחון הציבור ועל ביטחונן של הקהילות המתגוררות בה, כמו גם ההתנגדות לגלי ההגירה שנועדו לשנות את דמותה של הונגריה והאיסור העקבי על הפגנות תומכי טרור – הן פעולות ברוכות שאין להן אח ורע. בנוסף לכל אלה, הונגריה עומדת פעם אחר פעם לצדה של ישראל, ובכך משמיעה עמדה איתנה המשמשת עוגן ומצפן מוסרי בעולם שעליו ניבא ישעיהו הנביא: "הוי האומרים לרע טוב ולטוב רע, שמים חושך לאור ואור לחושך, שמים מר למתוק ומתוק למר".

לעיון במכתב שנשלח לראש הממשלה אורבן לחצו כאן.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *