הרעלת מזון בהיריון: איך נתמודד עם התופעה?

לאור האירועים האחרונים של הרעלת מזון של נשים הרות ארגון המיילדות בישראל, האיגוד המקצועי המייצג של 1,400 המיילדות בבתי החולים הציבוריים, מיילדות הבית והקהילה מפרסם כמה כללי אצבע לצריכה בטוחה של מזון

ארגון המיילדות בישראל מפרסם כמה כללי אצבע לצריכה בטוחה של מזון. מטרת הכללים להימנע מזיהומים של ליסטריה סלמונלה וטוקסופלזמוזיס שיכולים לגרום נזק לעובר וסיכון ללידה מוקדמת.

"באופן עקרוני בתקופת ההיריון רצוי לאכול כמה שפחות בחוץ – בייחוד אוכל רחוב", מוסרים בארגון היציג של המיילדות בישראל. בנוסף, מציע הארגון להימנע מ:

  • בשר שלא בושל עד הסוף כולל קרפצ'יו… – Well Done בכל זמן.
  • דג נא / מעושן- סושי, סשימי, דגים מלוחים, פסטרמה, ביצים לא מבושלות כולל ביצה רכה, ביצת עין, מוסים וקציפות, רטבים לסלט הכוללים חלמון ביצה, מיונז מביצים לא מפוסטרות.
  • סלטים הנמכרים במשקל, גבינות בשלות, גבינות מלוחות הנמכרות במים.
  • גלידה אמריקאית רכה.
  • מזון שאוחסן במקרר מעבר ליומיים.

בכל הנוגע לטיפול במזון, ממליצים בארגון המיילדות להקפיד על שטיפה יסודית של פירות וירקות במים וסבון. וכן להפריד קרש חיתוך של מזון שמוגש חי (סלט) מזה של בשר לא מבושל.

כמו כן, חברות ארגון המיילדות בישראל ממליצות לבעלי מסעדות ועסקים לממכר מזון, להוסיף עלון מידע בנוגע למזון מומלץ או לא מומלץ לנשים הרות בהתאם לתפריט המוצע, ובהתאם להמלצות הללו. עוד קוראים בארגון לסמן מזון שלא מתאים לנשים הרות, כפי שמסומן מזון טבעוני/צמחוני/ללא גלוטן, וכיוצא בזה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *