הרוג ואחד־עשר פצועים בפיגוע ירי בכביש 1 ממעלה אדומים לירושלים

פראמדיק של מד"א: "מדובר בזירה מורכבת שהייתה פרוסה לאורך של כחצי קילומטר. הבחנו בחמישה כלי רכב עם פצועים"

הבוקר (חמישי) בסביבות שבע וחצי, פתחו מחבלים באש לעבר כלי רכב בכביש 1 מעלה אדומים ירושלים, בין מחלף זיתים למחסום א-זעיים. למקום הוזנקו מיד כוחות גדולים של מד"א ובהם כוננים מיחידת האופנועים, אמבולנסים וניידות טיפול נמרץ. צוותי מד"א שהגיעו למקום קבעו את מותו של גבר בשנות ה־20 לחייו, העניקו טיפול רפואי ופינו אחד־עשר פצועים לבתי הרפואה שערי צדק, הדסה עין כרם והדסה הר הצופים שבירושלים.

בין הפצועים: צעירה כבת 23 במצב קשה, בהכרה, עם פצעי ירי בפלג גופה העליון. ארבעה במצב בינוני, אחת במצב קל וארבעה נפגעי חרדה.

שלושת המחבלים תושבי אזור בית לחם נוטרלו על־ידי אזרחים ושוטרים שחתרו למגע. שניים חוסלו בזירה ואחד נפצע קשה ופונה לקבלת טיפול רפואי. חובש בכיר במד"א דוד תורג'מן, סיפר: "הזירה הייתה מורכבת, בשעה הזו הכביש בדרך כלל עמוס מאוד ברכבים, והיה עומס גדול של כלי רכב. הרכבים של הנפגעים היו במרחק אחד מהשני, ביצענו סריקה מהירה ורצנו מרכב לרכב שבהם היו הפצועים והתחלנו לטפל בהם".

פראמדיק מד"א נדב טייב שהיה מהראשונים שהגיעו למקום סיפר: "מדובר בזירה מורכבת שהייתה פרוסה לאורך של כחצי קילומטר. הבחנו בחמישה כלי רכב עם פצועים, באחד מכלי הרכב ישב צעיר בשנות ה־20 מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה עם פצעי ירי בפלג גופו העליון, ביצענו בדיקות רפואיות ולצערנו נאלצנו לקבוע את מותו".

השר יואב בן צור אמר בתגובה לפיגוע הקשה: "הפיגוע הקשה והרצחני שהתרחש הבוקר צריך לזעזע את כולנו. כבישי בנימין לא יהפכו לקטל דמים, נלחם בחממות הטרור מלחמת חורמה ונבוא חשבון עם כל מי שסייע בידי המרצחים הארורים. מחזק את זרועות הביטחון אשר מחרפים את נפשם להגן ולבצר את ביטחונה של ישראל. בלב דואב שולח תנחומים כנים למשפחת הנרצח הי״ד ונושא תפילה לשלומם של הפצועים במהרה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *