הרפיסות האמריקאית: ביידן נגד איראן; "נגבש תגובה דיפלומטית מאוחדת"

נשיא ארצות הברית אחרי ההתקפה הברברית של איראן על ערי ישראל: מתקפה אווירית חסרת תקדים נגד מתקנים צבאיים בישראל

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, הלילה, אחרי הכרזת המלחמה האיראנית, כובל את ידי ישראל ומיישר קו עם הטיעון האיראני לפיו הותקפו אך ורק מתקנים "צבאיים". בהודעה שמסר הלילה, אמר ביידן: "איראן ושלוחותיה הפועלות מתימן, סוריה ועיראק פתחו במתקפה אווירית חסרת תקדים נגד מתקנים צבאיים בישראל. אני מגנה את ההתקפות הללו בכל הכוח.

"בהנחייתי, כדי לתמוך בהגנה על ישראל, העביר הצבא שלנו במהלך השבוע האחרון לאזור מטוסים ומשחתות להגנה מפני טילים בליסטיים. בכך עזרנו לישראל להפיל כמעט את כל המל"טים והטילים הנכנסים. זה עתה שוחחתי עם ראש הממשלה נתניהו כדי לאשר מחדש את מחויבותה של אמריקה לביטחון ישראל, אמרתי לו שישראל הפגינה יכולת יוצאת דופן להתגונן ואף להביס התקפות חסרות תקדים ובכך שלחה מסר ברור לאויביה שהם לא יכולים לאיים על ביטחון ישראל".

עוד אמר ביידן, בעניין תגובה למתקפה האיראנית, כי ייכנס את מנהיגי ה־G7 "כדי לתאם תגובה דיפלומטית מאוחדת למתקפה החצופה של איראן". הוא הוסיף כי וושינגטון "תשמור על קשר הדוק עם מנהיגי ישראל". האם זה איום מרומז כי בכוונת הממשל לרסן את ישראל מלהגיב באיראן? ביידן אמר עוד כי "למרות שלא ראינו התקפות על כוחותינו, נישאר עירניים לכל האיומים ולא נהסס לנקוט בכל הפעולות הנדרשות כדי להגן על עמנו".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *