השבוע בכנסת: מכת"זית, חיפוש ללא צו, מצלמות בגני ילדים ועודף תקציבי

להלן כותרות ממה שהתרחש השבוע במליאה ובוועדות הכנסת. מדיון ארבעים חתימות עד לאישור עודפי תקציב מהשנה הקודמת. מעולים חדשים עד ביקור במועצת אירופה

​דיון 40 חתימות

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם בדיון ארבעים חתימות: "אנחנו לא מוכנים להתפשר על פחות מניצחון מוחלט על מרצחי החמאס. אנו מכים בהם באלפיהם. אנו רודפים את בכיריהם, ונמשיך לעשות זאת עד שנחסל את היכולות הצבאיות והשלטוניות של החמאס, עד שנשיב את 120 החטופים – החללים והחיים כאחד, עד שנבטיח שעזה לא תהווה איום על ישראל ועד שנשיב את תושבי הדרום והצפון בבטחה לבתיהם. דבר לא יעצור אותנו".

עודפי תקציב 2023

ועדת הכספים בראשות חבר הכנסת משה גפני (יהדות התורה) אישרה שורת העברות עודפי תקציב משנת הכספים 2023 לשימוש בשנת הכספים הנוכחית, ובהם כחמישה מיליון שקלים מעודפי תקציב נשיא המדינה, כ־559 מיליון שקלים מעודפי משרד החקלאות וכ־310 מיליון מעודפי משרד המדע התרבות והספורט.

בין החלשות בעולם

הוועדה לביטחון לאומי בראשות חבר הכנסת צביקה פוגל (עוצמה יהודית) דנה השבוע בהפעלת מכת"זיות נגד מפגינים. נציג המשטרה: "המכת"זית שבשימוש משטרת ישראל היא בין החלשות בעולם. אנו מתמודדים עם הפרות סדר, ולא מדובר באמצעים קטלניים. כן אפשר להיפגע, ואנחנו מתריעים מספר פעמים לפני השימוש בהן".

הוראת השעה שמאפשרת למשטרה לבצע חיפוש ללא צו במקרים מסוימים, אושרה במליאת הכנסת בקריאה שניה ושלישית. הוראת השעה הוארכה עד לסוף יוני 2025 ונוספו לה שתי עילות בגינן המשטרה יכולה לבצע חיפוש באופן מיידי ללא צו שיפוטי. שוטר יוכל לבצע בבית או במקום מסוים חיפוש ללא צו, במקרים שבהם קיים חשד סביר להימצאות נשק, חלק מהותי מנשק, תיעוד או מצלמה, העשויים לשמש ראיה לביצוע עבירת החזקת נשק או סחר בו, עבירת ירי מנשק חם או פשע חמור.

מצלמה בגן הילדים

ועדת החינוך, התרבות והספורט בראשות חבר הכנסת יוסף טייב (שס) עסקה בהצעה לתיקון חוק, כך שיתאפשר להורים לילדים בגילי 3–0 צפייה במתרחש בגן בשידור חי ובאופן מקוון. זאת בנוסף על חוק המצלמות, שנחקק בשנת 2018 ונועד לצמצם את תופעת ההתעללות בפעוטות במסגרות של ילדים בגילי 3–0 וגם הוא נמצא על שולחן הוועדה לצורך תיקון להוספת מפקחים ולהרחבת סמכויותיהם.

בזבוז הון אנושי

ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות בראשות חבר הכנסת עודד פורר (ישראל ביתנו) שמעה דיווח כי 14.1% מהעולים החדשים שמגיעים למדינת ישראל סובלים מ"השכלת יתר". כלומר, שהם עובדים שמועסקים בעבודה הדורשת השכלה נמוכה משמעותית מזו שיש להם. יו"ר הוועדה אמר: "המדינה, המעסיקים והעולים צריכים לעבוד בשיתוף פעולה לשילוב נכון בשוק התעסוקה הישראלי".

ח"כים במועצת אירופה

חברי הכנסת בועז ביסמוט (הליכוד) ומירב בן–ארי (יש עתיד) הגיעו לייצג את הכנסת בדיוני האספה הפרלמנטרית של מועצת אירופה שהתקיימו בצרפת. נשיא הארגון תיאודורוס רוסופולוס אמר לחברי הכנסת כי הוא מזועזע מסרטון החטיפה של הרש גולדברג-פולין, אור לוי ואליה כהן שפורסם השבוע. פייר פאסינו, יו"ר הוועדה לענייני המזרח התיכון באספה, הביע בעת דיוני האסיפה דאגה בשל התמיכה הגורפת של הציבור הערבי בחמאס ובמעשי הזוועה שביצע. חבר הכנסת בועז ביסמוט הודה לנשיא האספה על העמדה ההוגנת של הארגון כלפי ישראל: "במיוחד בהשוואה לארגונים בין-לאומיים אחרים, כמו האו"ם, שאיבדו מאמינותם".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *