השכר עולה? גם המחירים בדרך לעלות והאינפלציה חוזרת לטפס מעלה

כלומר, הורדת ריבית לא נראית באופק. עליות מחירים כבר מזמן עזבו את האופק והתייצבו מול התקציב המשפחתי. ישראל שוב מתייקרת

כלכלני בנק הפועלים כותבים בסקירתם השבועית שפורסמה היום (ראשון) כי עליית השכר הממוצע במשק, מאותתת על עליות מחירים בדרך. "נראה שאנו בפני 'אירוע בינארי': עסקת חטופים או כניסה קרקעית לרפיח, כשמבחינת השווקים ההסתברות לתרחיש הראשון עלתה", כותבים הכלכלנים. חשוב לציין שהדברים נכתבו ככל הנראה טרם פרסמה החמאס את דבריו של יו"ר הלשכה המדינית, המחבל איסמעיל הנייה שהבהיר שהתנאי הראשון לכל עסקה הוא נסיגה מלאה ועצירה מוחלטת של המלחמה.

בפועלים מתייחסים גם לרכישות בכרטיסי אשראי שחזרו לגדול בחודש מרץ אחרי ירידה בחודש הקודם (פברואר). עם זאת, לדבריהם נראה שקצב הגידול של הצריכה הולך ופוחת מה שנתמך בנתונים נוספים דוגמת נתוני המדד המשולב של בנק ישראל.

"תחזית האינפלציה שלנו ל־12 החודשים הקרובים עומדת על 3.2%. אנו עדיין מעריכים שהסיכון הוא לאינפלציה גבוהה יותר, ובעיקר בתרחיש בו המלחמה מתארכת", כותבים כלכלני הפועלים ומוסיפים: "אנו רואים סיכוי גבוה יותר לאי־הפחתת ריבית בחודש יוני, ואולי הפחתת ריבית אחת בהמשך השנה, זאת לאחר שהפד יחל להפחית ריבית". סביר להניח שגם את ההפחתה הזו לא נראה משום ששנת בחירות (בארה"ב) אינה זמן להידוק חגורה. כשהחגורה רפויה, האינפלציה עלולה להתנפח.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *