התרופה הניסיונית מאירלנד כבר לא תוכל לעזור לחנן דרורי הי"ד

בארגון 'חברים לרפואה' קוראים למערכת הבריאות לבצע את השלב הניסיוני בתרופה לפטרייה שגרמה לפטירתו של חייל המילואים

בעקבות מותו המצער של חייל המילואים חנן דרורי הי"ד שנדבק לפני שבועות אחדים בפטרייה מסוכנת בעזה לאחר שנפצע קשה, קוראים בארגון 'חברים לרפואה' לבצע בישראל את השלב הניסיוני בתרופה לפטרייה.

מאז נפצע היה דרורי מאושפז והרופאים נאבקו על חייו, זאת לאחר שהפטרייה המסוכנת שעמידה לטיפולים המוצעים הקיימים, התפשטה וחדרה למערכות גופו. משפחתו יחד עם בית הרפואה ועמותת חברים לרפואה, עשו מאמצים אדירים כדי להביא מאירלנד את התרופה הניסיונית Fosmanogepix. אך עד ששונעה התרופה לישראל היה זה מאוחר מידי עבורו.

כמו כן דווח שחיילים נוספים, יותר מעשרה, נדבקו אף הם בפטרייה. "התרופה נמצאת בפאזה שנייה של ניסוי. היא אמנם לא יעילה לכל סוגי הפטריות, אך במקרים מסוג זה בו לקה החייל, היא הוכחה כיעילה", מסביר ברוך ליברמן מנכ"ל חברים לרפואה. "קיימת חשיבות גדולה לכך שבית חולים מקומי – בישראל, יבצע את הניסוי בעת הזאת כדי שהתרופה תהיה זמינה באופן מיידי לכל מי שזקוק לה. חברים לרפואה סייעו גם במקרה הזה בתיאום שינוע התרופה בין המדינות כדי לקצר את התהליך וכדי שהתרופה תגיע במהירות האפשרית ליעדה בישראל.

"לדאבוננו, במקרה של חנן זה היה מאוחר מידי. אבל יש חיילים נוספים שנדבקו בפטרייה זו ואחרות, והמשך הלחימה בעזה מגביר את החשש להישנות התופעה עם מקרים נוספים מסכני-חיים. החשיפה לתנאי השטח בשדה הקרב במקרי פציעה קשים, לרבות תנאים של קרקע מזוהמת במי ביוב, מנהרות טחובות, עובשים וכיוצא בזה, במיוחד בעונה הזו של החורף, רק מעצימה את הסיכונים", מציין ליברמן.

עמותת ״חברים לרפואה״ נוסדה בשנת תשס"ג במטרה לתת תרופה לכל מי שזקוק לה. כיום הפכה העמותה לארגון הגג הגדול בתחומו לסיוע בתרופות, החל מתרופות בסיסיות, תרופות למחלות כרוניות, תרופות ניסיוניות ועד לתרופות יקרות שאינן בסל הבריאות. בזכות פעילות העמותה, מקבלים עשרות אלפי חולים סיוע בתרופות מדי חודש.

עם פרוץ המלחמה ואירועי טבח שמחת תורה, פתח הארגון מרלו"ג מרכזי דרכו מתנהלת אופרציית חלוקת התרופות והציוד הרפואי בהתאם לצרכים העולים מהשטח. עד כה, העביר הארגון ציוד ותרופות בשווי של יותר ממיליון שקל. בכלל זה ציו חירום רפואי במשקל כולל של כ־5 טון שהועבר לגדודים בתוך עזה, בגבול הצפון ולכיתות כוננות ביישובים בגבולות. למעלה מחצי מיליון פריטי סיוע שונים הועברו לעומדים בחזית המלחמה, לכיתות הכוננות ולחיילים. למעלה מ־16 אלף משלוחי תרופות נשלחו לפצועים, למפונים ולתושבי הדרום.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *