ועדת הכלכלה של הכנסת קיימה במושב החורף 157 ישיבות

במושב החורף שהתקיים בצל המלחמה בדרום ובצפון, הצליחה ועדת הכלכלה לקדם לא מעט נושאים ובהם סיוע לחיילי המילואים ולעסקים קטנים

ועדת הכלכלה של הכנסת סיכמה היום (רביעי) את כנס החורף על רקע המלחמה ושורה של מאבקים לטובת חיילי המילואים שגויסו בצו 8 עם תחילת המלחמה, בעלי העסקים הקטנים שנפגעו ומשפחות החטופים, ההרוגים ונפגעי המלחמה. במקביל המשיכה הוועדה את המאבק ביוקר המחייה באמצעות קידום חקיקה בנושא.

במהלך מושב החורף קיימה הוועדה 157 ישיבות, מתוכן אחת־עשרה ישיבות בוועדות המשנה. בנוסף לכך הודיע יו"ר הוועדה, חה"כ דוד ביטן (הליכוד) כי הוועדה תמשיך להתכנס גם בפגרה, וכבר בשבוע הבא תתכנס לשמונה ישיבות שיעסקו בשורה של נושאים שעל סדר היום.

רק בשבוע האחרון הודיעה הוועדה על הצלחה במאבק להעניק למשרתי המילואים במלחמה תוספת להחזר הנסיעות, על מנת לאפשר להם נסיעה בכבישי אגרה, בנוסף קיימה הוועדה בחודשים האחרונים עשרות ישיבות שעסקו בסיוע לכל המגזרים והאוכלוסיות שנפגעו כתוצאה מהמלחמה, והייתה מעורבת בין היתר בהגעה להסדרי הפיצויים בחלק מענפי המשק.

כל זאת נעשה במקביל לקידום שורה ארוכה של חוקים. במהלך מושב החורף אישרה הוועדה לקריאה שנייה ושלישית 11 חוקים, ועוד 6 הצעות חוק אושרו לקריאה ראשונה. בין יתר החוקים אישרה הוועדה לשרת התחבורה להאריך תוקף רישיונות רכב לחיילי הסדיר והמילואים ואנשי כוחות הביטחון וההצלה, המפונים, החטופים ונפגעי המלחמה. בנוסף אושרה הרחבת סמכויות הווטרינרים ברשויות המקומיות בדרום להתמודד עם מכת הכלבים המשוטטים שחדרו לישראל מרצועת עזה.

כחלק מהמאבק ביוקר המחייה אישרה הוועדה הקלות בייבוא והסירה מספר חסמים, כשלב ראשון ברפורמת הייבוא המתוכננת, לפיה "מה שטוב לאירופה טוב לישראל". בנוסף אישרה הוועדה חקיקה שהפכה הוראת שעה להגברת התחרות בשוק הגז הביתי להוראה של קבע, וחקיקה שתסיר חסמים ותאפשר למפעלים להתחבר ביתר קלות לגז הטבעי ולהוזיל עלויות אנרגיה. עוד אישרה הוועדה תיקונים לפיהם בקרוב יופיעו על חפיסות הסיגריות תמונות גרפיות המציגות את נזקי העישון.

כדי להתמודד עם יוקר המחייה בזמני חירום ומלחמה אישרה הוועדה לקריאה ראשונה את הצעת היו"ר ביטן, שנועדה לאפשר הטלת עיצומים כספיים על עסקים שינצלו מצבי משבר להעלאת מחירי מוצרים ושירותים חיוניים. בנוסף אישרה הוועדה לקריאה ראשונה את ההצעה לקדם את התחרות בשוק הפארם ואף החלה להכין לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה לעצור תשלומים ותיקי הוצאה לפועל של עסקים שיעשקו צרכנים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *