חוששים בגלל הקורונה? הת"תים שחוששים מירידה בתרומות קיבלו את ברכת הגר"ח

במסגרת מאמצי התת"ים בעולם הישיבות לדאוג לאיסוף הכספים להחזקת הת"ת בשנה הבאה ולנוכח אתגרי התקופה שעומדים לפתחי התת"ים בשנה זו.

קיים חשש גדול בעולם הישיבות בעקבות הצפי לירידה בהיקף התרומות, וזאת בשל המצב הדחוק שהציבור נקלע אליו, והחשש מתורמים שיסתגרו בבתיהם מחמת הקורונה.

בשבועות האחרונים נוצר שיתוף פעולה בין גבאי התת"ים, למול האתגרים העומדים לפתחם.

כנציגיהם של כלל הישיבות, עלו גבאי התת"ים בישיבות הגדולות, לקבל את הכוונתו וברכתו של מרן שר התורה שליט"א.
גבאי התת"ים שטחו בפני מרן שה"ת שליט"א את המצוקה הקשה, והחשש הגדול, לקיום מוסדות התת"ים שתלוי ועומד על המגבית בשני ימי הפורים בלבד, ובמיוחד שהשנה הבאה היא שנה מעוברת והתקציב הנדרש לשנה, עולה בחודש נוסף. וע"כ מוסדות התת"ים נמצאים בסכנה קיומית ממש.

מרן נשאל מה ניתן לשכנע את האנשים שיבואו אליהם להתרימם?
מרן ענה בברכה נדירה "שיזכו לגן עדן" ובגשמיות "בכסף"
"כל שנה, הם אוספים כסף בפורים בשביל הבחורים בישיבה, שקשה להם לשלם את ההוצאות של החתונה, או סתם בחורים שקשה להם באופן כללי, ומהכסף הזה שאוספים אז אפשר כל השנה לעזור להם.
ועכשיו בגלל הקורונה המצב הוא יותר קשה, גם יש יותר עניים, וגם אנשים נותנים פחות כסף, אז צריכים ברכה גדולה עכשיו לקראת פורים שהם יצליחו לאסוף את הכסף, ושיהיה להם בהצלחה?
תשובה: ה' יעזור.

הם יבואו לאנשים לאסוף כסף, היום קשה לשכנע אנשים, בגלל המצב אנשים קשה להם עם הכסף, מה הם יכולים לשכנע אותם, מה הם יזכו בזכות שהם יעזרו לבחורים, שיוכלו ללמוד, ויוכלו להתחתן, וכל ההוצאות של הבחורים?
תשובה: יזכו לגן עדן.
ומה הם יזכו בגשמיות?
תשובה: כסף."

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *