חנוכה במולדובה עם שגרירי האיחוד האירופי וארה"ב

שגרירי האיחוד האירופי וארה"ב במולדובה, הדליקו נר חנוכה בבית הכנסת המרכזי בקישינב

בקהילה היהודית במולדובה שבה יחגגו גם השנה כמיטב המסורת את חג החנוכה ב-30 אירועים מיוחדים שיערכו ב-18 קהילות המפוזרות ב-18 ערים במדינה, הופתעו לקבל פניה ממשלחת האיחוד האירופי ושגרירות ארה"ב במדינה.

במסגרת הפניה ביקשו שגריר האיחוד ושגריר ארה"ב להזדהות עם הקהילה ולראות את ההכנות לחג החנוכה "חג החירות וחופש הדת" בבית הכנסת המרכזי בקישינב הבירה. בקהילה היהודית מיהרו כמובן להיענות לבקשה, ואתמול (חמישי) הגיעה משלחת נכבדה בראשות שגריר ארה"ב מר' קנט ד' לוגדון, ושגריר האיחוד האירופי מר ג'ניס מאזייקס לבית הכנסת.

האורחים הנכבדים התקבלו על ידי הרב הראשי, שליח חב"ד הגאון הרב מענדל אקסלרוד ועל ידי הרב שמואל זלמנוב מרבני המדינה, שמעו על הפעילות הנרחבת ברחבי המדינה, והאזינו ברוב קשב להיסטוריה העשירה של מבנה בית הכנסת שעומד על תילו מזה 135 שנים. רגע מיוחד היה כאשר לכבודם של האורחים הודלק נר אחד בחנוכיה, בליווי הסבר על החג, הילכותיו ומשמעותו.

השגרירים הביעו את התפעלותם מהעשייה המרשימה של חב"ד מולדובה, שהחלה לפני 34 שנים, עוד לפני נפילת מסך הברזל הקומוניסטי, בידי הרב זלמן אבלסקי זצ"ל, וממשיכה כיום בראשות בנו, יו"ר הקהילה היהודית הרב זושא אבלסקי, ו-6 משפחות נוספות של שלוחי חב"ד המתגוררות במולדובה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *