יישור שיניים – איך בוחרים את הרופא הנכון

 

אחד הטיפולים החשובים ביותר בתחום רפואת השיניים, הוא טיפול יישור שיניים. טיפול זה מיועד הן לצעירים בגיל ההתבגרות והן למבוגרים שלא טופלו בעבר, ונאלצים להתמודד עם לסתות עם שיניים לא ישרות, עם מרווחים בין שן לשן, מה שיכול להפריע להם ללעוס כמו שצריך וכן לפגוע בהם מבחינה אסתטית.

יישור שיניים מתבצע בשני אופנים: יישור שיניים רגיל אשר מתבצע כבר עשרות שנים וכן יישור שיניים שקוף אשר הפך להיות פופולארי מאוד בעשרים-שלושים השנים האחרונות ולמעשה, יצר פתח משמעותי עבור מטופלים מבוגרים אשר נמנעו לעבור טיפול רגיל, וכעת יכולים ליהנות מטיפול הרבה יותר נוח, מהיר ופשוט.

ההבדל בין טיפול יישור שיניים רגיל לטיפול יישור שיניים שקוף בא לידי ביטוי בכך, שטיפול רגיל מחייב שימוש בסמכים וגשר מברזל. מטופל שעובר את הטיפול, לא יכול להסתיר אותם ומושפע מעצם העובדה שהם מותקנים על השיניים. התחושה היא מאוד לא נוחה והתנהלות לא נעימה. לעומת זאת טיפול יישור שיניים שקוף נעשה באמצעות סמכים שקופים, פלטה שניתן להסיר אותה, וכן אנשים מבחוץ לא בהכרח יכולים לשים לב שהמטופל עובר טיפול, מאחר והחומר הוא שקוף.

אחת הסיבות העיקריות להצלחת טיפול יישור שיניים , היא הרופא המטפל. בשביל שהטיפול יצליח, צריך לדעת לבחור רופא ומרפאה בצורה נכונה. כאן המקום לומר, ניתן לעבור טיפול יישור שיניים דרך קופת חולים, אך עדיף לעבור אותו באופן פרטי, גם בשביל שיהיה ניתן לבחור את הרופא המטפל וגם בגלל שבטיפול פרטי נהנים מתנאים הרבה יותר טובים.

איך בוחרים רופא ליישור שיניים?

ראשית, צריך ללמוד על הניסיון והוותק של הרופא. לא כל רופא יכול לבצע טיפול יישור שיניים. מדובר בהתמחות מיוחדת. לכן גם חשוב לוודא שאכן לרופא יש את ההכשרה הדרושה לשם כך.

שנית, יש לבחון את איכות המרפאה של הרופא. זאת על מנת שנוכל ליהנות משירות וטיפול במרפאה מאובזרת ואיכותית. חשוב שהמרפאה תשרה אווירה נעימה, לפני ובמהלך הטיפול. חשוב גם שהטיפול יתבצע עם הכלים והמכשור המתקדמים ביותר.

שלישית, כל רופא צריך להציג בפני המטופל שלו תוכנית טיפול עם לוח זמנים משוער. אי אפשר לקבוע וודאות את לוח הזמנים ומועד סיום הטיפול, אך כן אפשר לשער מתי ייערך כל שלב ומתי בערך הטיפול אמור להסתיים. הרופא צריך גם להסביר למטופל על הטיפול והשלבים שונים, הוא צריך גם להסביר על הסיכונים שעלולים להיות בו, וכמובן על ההשפעות החיוביות וכיצד הטיפול יכול לשנות את חייו של המטופל.

ארבע, חשוב לוודא שהרופא מקבל מטופלים גם במקרי חירום, זמין בפלאפון להודעות ומוכן תמיד לייעץ ולעזור למטופלים שלו.

בסופו של דבר, בחירה נכונה של רופא יכולה להיות ההבדל בין טיפול יישור שיניים מוצלח לכזה שלא.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *