כ־137 מיליון שקל ייתווספו לתקציב שירותי הרווחה ברשויות המקומיות

המלחמה שינתה סדרי עדיפויות. משרד הרווחה הודיע כי יוסיף עוד 510 תקנים לעובדים סוציאליים בשל השלכות המלחמה

משרד הרווחה מודיע היום (שלישי) כי בעקבות המלחמה ייתווספו 510 תקנים חדשים לשירותי הרווחה ברשויות המקומיות. העלות הכוללת של המהלך, כך לדברי המשרד, עומדת על כ־137 מיליון שקלים.

התקנים הנוספים של העובדים הסוציאליים מיועדים בעיקר לישובי העוטף והצפון ולישובים שקלטו מפונים. והם יתנו מענה לשורה של צרכים חברתיים ובהם טיפול בנפגעי המלחמה ובראשם ילדים שנותרו יתומים; טיפול בחטופים שחזרו מהשבי; טיפול במשפחות החטופים והנעדרים; עזרה לצעירים במצבי סיכון; שיקום הקהילות בעוטף ובצפון, תקנים לצוותי חירום ועוד.

שר הרווחה יעקב מרגי, אמר בעקבות פרסום הדברים: "הבטחנו שניתן את המשאבים הנדרשים למערכת הרווחה לצורך טיפול בצרכי האוכלוסייה שהתרחבו בעקבות השבעה באוקטובר וזאת סנונית ראשונה. אנחנו נמצאים עם היד על הדופק, פוגשים את האוכלוסייה, ממפים את הצרכים ומקצים את המשאבים בהתאם. השבעה באוקטובר הזכיר לכל המדינה עד כמה מרכזית עבודתם של אנשי הרווחה בחוסן הלאומי וכמה חשוב לחזקם כל העת".

מנכ"ל משרד הרווחה ינון אהרוני, התייחס אף הוא לתוספת התקנים ואמר: "הצרכים גדלו מאוד בעקבות המלחמה. התקנים הנוספים יוקדשו ברובם לטיפול בצרכים הייחודיים שהתעוררו בעקבותיה. ההקצאה תיעשה בתיאום עם מרכז השלטון המקומי, כשחלק מהתקנים יוקצה לתפקידי ליבה על־מנת לצמצם את מספר התיקים שבאחריות כל עובד ועובדת סוציאליים. אני רוצה להודות לשותפינו במשרד האוצר, על האוזן הקשבת, והבנת צרכי מערכת הרווחה החל מיומה הראשון של המלחמה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *