כ־40% מהסטודנטים הבריטיים סבורים שקיימת הצדקה לטבח שמחת תורה

לא יאומן! סקר שנערך באוניברסיטאות מובילות באי הבריטי, מעלה תמונה אנטישמית מזעזעת. למעלה משליש לא רואים במעשים פעולת טרור ו־40% סבורים שהטבח מוצדק

קבוצת Stand With Us UK הפרו־ישראלית, חשפה נתון מזעזע. סקר שערכה בין מאות סטודנטים באוניברסיטאות מובילות בממלכה המאוחדת מעלה כי קרוב לארבעים אחוזים מהסטודנטים סבורים שטבח שמחת תורה "מוצדק" במידה כזאת או אחרת.

כלומר, כמעט ארבעה מכל עשרה אנשים (מתוך אלה שהיו מוכנים לענות ולא הכחישו את הטבח), סבורים שיש הצדקה למעשי הטבח הברבריים והבלתי אנושיים. יתרה מזו, שליש מהנשאלים לא מגדירים את המעשים כפעולת טרור. שוב, שלוש מכל עשרה אנשים מבין אלה שלא הכחישו את המעשים שיוחסו לעזתים.

חשוב לזכור שעל־אף שבריטניה מתאסלמת במהירות ועל־אף שבראש עשרות רשויות עומדים מוסלמים, העמדה הרשמית של שתי המפלגות המרכזיות בפוליטיקה המקומית שוללת אנטישמיות. לתמורות בדעת הקהל בקרב הדור הצעיר עלולה להיות השפעה אלקטוראלית שתשנה גם את הגישה הרשמית של הפרלמנט הבריטי ואולי גם של הממשלה הבריטית.

יצוין כי סקר מוקדם יותר שערכה חברת YouGov שבודקת את מצב הרוח ואת העמדות של הציבור בבריטניה, מצא שאחד מכל עשרים בריטים תומך בגירוש יהודים מהמזרח התיכון. כן. ממש כך! מנכ"ל Stand With Us UK, יצחק צרפתי, אמר: "הדוח חושף חוסר חמור בחינוך, או יותר מזה מדאיג – חוסר איזון בחינוך שמקבל הציבור כיום. יש צורך אמיתי שהציבור הבריטי הרחב יקבל מידע נכון על הקשרים הדתיים וההיסטוריים של יהודים לארץ ישראל".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *