כבל חשמל תת־ימי יונח באורך 150 קילומטר יונח מאשקלון לחיפה

הוועדה הארצית לתכנון ובנייה אישרה לקדם את החלופה הימית להולכת חשמל מהדרום למרכז ולצפון. צינור תת־ימי יהיה פחות פגיע בזמן מלחמה

המועצה הארצית לתכנון ובנייה אישרה השבוע את הקמת כבל ימי להולכת חשמל מאשקלון לחיפה, זאת על פני החלופה היבשתית. הכבל עתיד להוביל חשמל שמיוצר בדרום הארץ, ברובו באמצעות אנרגיה מתחדשת, לאזורי הביקוש העיקריים במרכז וצפונה. אורכו המתוכנן של הכבל הוא כ־‏150 קילומטר.

שר האנרגיה והתשתיות, אלי כהן, אמר בעקבות האישור כי "אישור החלופה הימית במועצה הארצית לתכנון ולבניה הוא צעד משמעותי וחיוני לקידום מערכת החשמל בישראל. הקמת הכבל התת־ימי להולכת חשמל מאשקלון לחיפה היא פרויקט בעל חשיבות רבה למשק האנרגיה בישראל, שיאפשר להוליך יותר אנרגיה מתחדשת מאזורי הייצור אל אזורי הביקוש, ובכך לצמצם את השימוש בדלקים מזהמים"

לתכנון רצועת ההולכה בים מספר יתרונות משמעותיים שהוצגו במועצה ובהם חיזוק אמינות ושרידות המערכת. על ידי יצירת טבעת הולכה אסטרטגית חדשה ונוספת לזאת הקיימת ביבשה, מה שעשוי להיות משמעותי במיוחד בזמן מלחמה. כמו כן, הקמת כבל בתוך הים מפחיתה את ההשפעות הסביבתיות של כבלים בנוף ובבעלי כנף. על כן, התכנית תיבחן בהמשך בתסקיר השפעה על הסביבה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *