ונהפוך הוא: כוחותינו שחררו מהשבי שני חטופים שהוחזקו ברפיח

הפעולה המורכבת והמשולבת של כוחות צה"ל, שב"כ ומשטרת ישראל, הסתיימה הלילה בהצלחה כששני החטופים נחתו בתל השומר

הותר לפרסום כי במבצע משותף של צה"ל, שב"כ והימ"מ ברפיח, חולצו הלילה שני חטופים ישראלים, פרננדו סימון מרמן (60) ולואיס הר (70) שנחטפו על־ידי חמאס לרצועת עזה מקיבוץ ניר יצחק בשמחת תורה. מצבם של השניים טוב והם הועברו לבדיקות רפואיות במרכז הרפואי שיבא תל השומר.

בפעילות משולבת ומתכוננת היטב הגיעו הלוחמים למבנה ברפיח בו הוחזקו החטופים. לאחר קרב שנמשך שעה ארוכה ומעטפת אש של חיל האוויר, הושלם חילוץ החטופים. לכוחותינו שלום למעט חייל אחד שנפצע קל בעת שנפל מגובה. המחבלים דיווחו על עשרות הרוגים.

במהלך הפעולה תקף צה"ל בעוצמה את גדוד שאבורה של חמאס שיושב ברפיח והוא אחד מארבעת גדודי חמאס בעיר. נזכיר כי מוקדם יותר הזהירה מצרים את ישראל מפעולה ברפיח ואף בבית הלבן קראו לישראל לא לפעול בעיר הדרומית. כאמור, החטופים נמצאו כשהם במצב טוב והוטסו לבית הרפואה תל השומר ברמת גן.

מדובר צה"ל נמסר: "מבצע כזה התאפשר בזכות ההקרבה הגדולה של הלוחמים בסדיר ובמילואים שנפלו ונפצעו בקרבות – ללא ההקרבה שלהם, לא היינו מגיעים לרגע הזה. גם הבוקר, אנחנו לא שוכחים לרגע שבעזה עדיין מוחזקים 134 חטופות וחטופים".

מ'תקווה', פורום משפחות החטופים נמסר: "קמנו הבוקר עם בשורה מרגשת עם חילוצם של פרננדו סימון מרמן ולואיס נורבטו ליינברג הר. הבשורה הזאת נותנת תקווה גדולה לכל המשפחות שמדינת ישראל ועושה ותעשה הכל כדי להשיב לנו את יקירנו. אמרנו מהיום הראשון, רק לחץ צבאי יביא את החטופים הביתה. אנחנו מברכים את כוחות צהל והשב״כ את שרי הממשלה וכל מי שתרם להבאת החטופים הביתה. אנחנו בטוחים ומאמינים כי מבצע מוצלח זה יתרום להבאת גם שאר החטופים בזמן המהיר ביותר. על הממשלה והצבא להבהיר לאויבנו ולידינו שאנחנו ממשיכים במלחמה בכל הכח עד הכרעת האוייב והבאת כלל החטופים לביתם".

רס"ן במיל' גלעד אך, מראשי 'מאהל המילואימיניקים' שיזמו בשבוע שעבר עצרת המונים בקריאה לממשלה לא לעצור את הפעילות הצבאית, אומר: "אנחנו מברכים על הפעולה ההירואית של לוחמי צה"ל שב"כ וימ"מ. הלילה הוכחה שוב חשיבותה של יוזמה ופעילות צבאית. רק באמצעות לחץ נוסף על החמאס יהיה אפשר להגיע להשגים כבירים ולשחרור חטופים. רק באמצעות נוכחות צבאית על שטחים מהרצועה, ניתן יהיה למנוע את החטיפות הבאות. כל לוחמי המילואים הרגישו היטב את המוטיבציה האדירה להכריע הפעם. אם רק נרצה, אנחנו יכולים להפוך את האסון שפקד אותנו לניצחון שיהדהד בכל רחבי המזרח התיכון".

הודעת קיבוץ ניר יצחק: "כמה טוב לראות אתכם שוב! קיבוץ ניר יצחק נרגש מבשורת שחרורם של לואיס הר ופרננדו מרמן. השנים נחטפו מביתה של קלרה, חברת הקיבוץ, יחד עם בנות משפחותיהם. קלרה ובנות המשפחה שוחררו, ומאז נאבקות לשחרורם של לואיס ופרננדו. היום התעוררנו לחדשות המרגשות על שובם – אנו מברכים את קלרה האהובה שלנו, את בני משפחה וכמובן את לואיס ופרננדו! תודה רבה לכוחות הביטחון על הצלחת מבצע 'יד זהב'. אנחנו מקווים ומייחלים לשחרורם המהיר והבטוח של שאר החטופים".

שר הרווחה יעקב מרגי כתב בעקבות הידיעה המשמחת בחשבון ה־X שלו, את הדברים הבאים: ‏"וְיֵשׁ תִּקְוָה לְאַחֲרִיתֵךְ נְאֻם ה' וְשָׁבוּ בָנִים לִגְבוּלָם". לואיס ופרננדו ברוך שובכם הביתה. אני מודה לצה"ל, לימ"מ, לשב"כ ולכוחות הביטחון על מבצע החילוץ המרשים. נמשיך להתפלל לחזרתם של כל החטופים הביתה בעזרת השם".

שר העבודה יואב בן צור, אמר: "ושבו בנים לגבולם. אני מודה לבורא עולם ומברך את צה"ל וכוחות הביטחון על המבצע ההירואי והנועז – חילוץ החטופים מידיהם האכזריות של מחבלי חמאס הארורים, זהו רגע של אור ותקווה בתוך החושך הגדול שפקד אותנו, פרננדו ולואיס ברוך שובכם הביתה".

שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות, אורית סטרוק, כתבה: "‏בוקר של הודיה גדולה על שחרור שניים מחטופינו, לואיס הר ופרננדו סימון מרמן. בוקר של הצדעה לצה"ל וכל כוחות הבטחון שלנו, על מלחמת גבורה שאין צודקת ממנה. בוקר של הבנה שאסור לוותר על רפיח, ואסור לעצור את המלחמה. עד הנצחון!"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳, כתב: "כבוד ענק לחיילי צה״ל ולכוחות הביטחון, הניצחון על הנאצים בחמאס בוא יבוא! אנחנו נמשיך ללחוץ על צווארו של חמאס עד הניצחון ועד השמדתו בע״ה, רק כך נביא עוד ועוד מאנשינו הביתה ורק כך נשיב את הביטחון לאזרחי ישראל כולם. לואיס ופרננדו, ברוכים השבים, כמה חיכינו לכם! שנשמע עוד בשורות טובות כאלו".

השר לביטחון לאומי, איתמר בן־גביר, כתב: "מברך את לוחמי הימ"מ של משטרת ישראל, את כוחות השב"כ, צה"ל וכלל אנשי מערכת הביטחון שחילצו הלילה במבצע הירואי את החטופים פרננדו סימון מרמן ולואיס הר מלב רפיח. בבוקר הזה, כולנו שמחים עם המשפחות שיקיריהם שבו. בתקווה כי נצליח להחזיר הביתה גם את יתר החטופים. זהו בוקר מרגש מאוד וגם מוכיח – ככל שנתקדם צבאית, כך נוכל להשיב עוד חטופים הביתה. זו הדרך. עם ישראל חי!".

חה"כ צבי סוכות, חבר ועדת חוץ וביטחון, אמר: "כל הכבוד ללוחמי הימ"מ, צה"ל והשב"כ. שוב עשו לוחמינו את הלא יאמן. גיבורים! זוכרים כל הזמן עוד 134 חטופים שמוחזקים אצל חיות האדם בעזה. יש לנו ברוך ה' את החיילים והמפקדים הטובים בעולם שמובילים לחימה שאף צבא מודרני לא חלם להצליח בה, ואנחנו מחוייבים להמשיך בכל הכח. עבור הילדים של כולנו, עבור 134 חטופים שמחכים לאור".

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. כי חסדו גבר עלינו

    חסד גדול עשה עמנו ה' שסוף סוף היהודים מפסיקים להתחשב בגויים ומתחילים לכבד את עצמם

    פרנדדו |
    הגב