צפו: כך זכו בויז'ניץ להחזיר לשר התורה בהלויה לאחר שקרא לתמוך בהיכל החדש

בית ויזניץ בבני-ברק: אלפים שבאו לחלוק את הכבוד האחרון למרן שר התורה זצוק"ל התקבלו במאור פנים ובמידת הכנסת אורחים מופלגת

החל משעות לפנות בוקר המוקדמות, נפתחו שערי בית המדרש הגדול בקרית ויזניץ בבני-ברק לרווחת המוני בית ישראל הבאים לחלוק כבוד אחרון למרן גאון הדור והדרו, שר התורה, רבי חיים קנייבסקי זצוק"ל.

אלפים גדשו בתפילה ולימוד בשטיבלאך המרווחים, ה'בית תורה' הענק והיכל בית המדרש הגדול, אשר מאז הקמתו בשותפות ונדבת לב כלל החוגים והעדות, משמש תמידין כסדרן כמרכז גדול של תפילה ולימוד של כלל ישראל. רבים מעלים בזכרון קדוש את התגייסותו של מרן שר התורה זצוק"ל להרבות פעלים לבנין 'בית ויזניץ' ואת הזכייה הגדולה כאשר פיאר בהשתתפותו את מעמד הנאדר של חנוכת הבית בחודש תשרי האחרון.

"אין ראוי יותר מכך להתכונן לאשכבתיה דרבי מאשר שעות של לימוד בהיכל מרווח, תפילה ראויה ועשרות אלפי ברכות הנהנין הנאמרות כאן בבית המדרש הגדול של ויזניץ", אמר בהתרגשות יהודי ישיש לאחד מעסקני 'בית ויזניץ', כשהוא מכביר במילות תודה והערכה, לנוכח המבצע הלוגיסטי הענק והאירוח הנדיב של האלפים שהגיעו בבוקרו של יום לבני-ברק.

'בית ויזניץ' הפך זה מכבר ל'בית של כלל ישראל', כאשר כבר בעת הקמתו זכו מאות אלפים מכל החוגים והעדות להיות שותפים בהקמת הבית. כעת, בעת הלווית מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי זצוק"ל, ולנוכח העובדה כי הוא ממוקם במעבר מרכזי לעולים מהכניסה לעיר, מצאו בו רבים מאד מקום רחב-ידיים וראוי לשמו, בו התפללו את תפילות שחרית ומנחה, העבירו את שעות ההמתנה לשעת ההלווייה בלימוד מרומם וזכו ללא תמורה בפת שחרית ומנת צהריים חמה.

"מיד בבוקרו של יום, הבנו את הצורך ופתחנו את כל הקומות והמפלסים בכדי לאפשר לאלפים להתפלל וללמוד באופן ראוי לשמו", אומרים עסקני הקהילה "במקביל, התארגנו תוך זמן קצר לספק לאלפי הבאים אלפי ערכות של פת שחרית, שתיה חמה וקרה ולמעלה מ-12.000 מנות חמות לארוחת צהריים אותה סעדו האלפים עם שובם מהלווית הענק, בדרכם למחוז חפצם".

ב'ויזניץ', האחראים על הקמת וניהול הבית הגדול והקדוש, ציינו בשמחה וברגש של הכרת הטוב את הזכות לקחת חלק באשכבתיה דרבי, כאשר מרן הגר"ח זצוק"ל יצא בקריאה נרגשת לכלל ישראל להיות שותף בהקמתו ואף זכה בס"ד להיות נוכח במעמדי חנוכת הבית בחודש תשרי האחרון.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *