כללים ועצות למדליקי המדורות באדיבות רופאי ילדים של שירותי בריאות כללית

אם אתם או הילדים שלכם, מתכוונים להלדיק מדורה בל"ג בעומר כדאי מאוד שתקראו את הכתבה הזאת שנכתבה מניסיונם הכואב של הורים וילדים אחרים

אם אתם מתכוונים להדליק מדורה בל"ג בעומר הקרוב, כדאי שתקראו את עצותיו של ד"ר רון ברנט, מנהל המחלקה לרפואה דחופה במרכז שניידר לרפואת ילדים.

ברנט ממליץ בראש ובראשונה כי לצד הילדים החוגגים סביב המדורה, יהיו נוכחים גם הורים להשגיח על האש והסכנות ממנה. בנוסף, ממליץ ברנט להורים לומר לילדים שבעת איסוף הקרשים, חשוב לא לאסוף קרשים שבהם מתכות ומסמרים, העלולים לגרום לחתכים ופציעות. עוד מומלץ להימנע מחיפוש קרשים בשדות פתוחים מחשש להכשת נחש.

את המדורה כדאי להקים בשטח נקי מקוצים ומעשבים ובמרחק ממבנים, ולהימנע מהעמדת הקרשים לגובה כדי שלא יפלו ויגרמו להתלקחות. מומלץ לנעול נעליים גבוהות ובגדים ארוכים להגנה מפני עקיצות זוחלים ושרצים שנמשכים לחום המדורה.

עוד מסביר מנהל המחלקה לרפואה דחופה בשניידר כי חובה להרחיק מהמדורה חומרים דליקים ואסור בתכלית האיסור להשליך אליה חומרים נפיצים כגון מיכלי תרסיס או חזיזים שעלולים להתפוצץ ולפגוע בסובבים. בקרבת המדורה יש להחזיק לפחות שני דליי מים למקרה של התפשטות שריפה.

במקרה של כוויה לא עלינו ולא עליכם, יש להניח את האזור הפגוע מתחת למים קרים במשך עשרים דקות על־מנת להקטין את עומק הכוויה ולהקל על הכאבים. אין לנסות להוריד את הבגד מאזור הכוויה ויש לכסות את האזור הפגוע בבד נקי. במקרים של פגיעה באזור נרחב, באזור הפנים או הגפיים, יש להחיש את הנפגע לבית החולים לקבלת טיפול רפואי.

ד"ר יוסף גלושטיין, מומחה ברפואת ילדים ומנהל המרכז לבריאות הילד של שירות בריאות כללית בקרית שמונה, מוסיף עוד מספר כללי בטיחות חשובים:

אין להבעיר את המדורה בסמיכות לחוטי חשמל ומכלי גז או דלק; בעת השהות מסביב למדורה, חובה לעמוד במרחק של מטר אחד לפחות מהמדורה וככל שהמדורה גבוהה יותר, כדאי להקפיד מרחק גדול יותר; חשוב לזכור כי עבור ילדים חולי אסטמה, מדורות ל"ג בעומר עלולות להיות טריגר מסוכן. העשן שיוצא מן המדורות עלול לגרום לנזק משמעותי בריאות ולכן מומלץ לכל הרגישים ולחולי האסטמה להסתגר בבתים ולהגיף היטב את החלונות על מנת להימנע משאיפת עשן.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *