כסף קטן • בנק ישראל הוציא לאור סדרת ספרונים עבור ילדים בגיל יסודי

הסדרה נועדה להעניק לילדים מושגי ועקרונות בסיסיים להתנהלות נכונה עם כסף ובה ארבעה ספרונים בנושאים שונים

בנק ישראל הוציא לאור סדרת ספרונים בשם 'כסף קטן' והיא נועדה ללמד ילדים מושגים ועקרונות ראשונים שקשורים להתנהלות נבונה עם כסף. את הספרונים ניתן למצוא ללא עלות בפורמט דיגיטלי באתר האינטרנט של הבנק.

הסדרה כוללת ארבעה ספרונים בנושאים הקשורים להתנהלות פיננסית שהותאמו לילדים בגיל בית ספר יסודי. הספרון 'מר חסכן ומר בזבזן' עוסק בחשיבות החיסכון לעתיד ומסייע להסביר לילדים איך לחסוך כסף כדי להשיג את המטרות שהם מציבים לעצמם, מדוע חשוב לדחות סיפוקים וכיצד להימנע מהוצאות מיותרות.

הספרון 'גברת בוחרת' עוסק בקבלת החלטות צרכניות נבונות ומסייע להסביר לילדים על ההבדל בין מה שרוצים למה שצריכים, מדוע חשוב להשוות מחירים לפני שקונים, וכיצד לא להתפתות לרכישת מותגים יקרים מידי. הספרון 'מר תשלום' עוסק במאמץ הדרוש להשגת כסף, ומסייע להכיר לילדים את אמצעי התשלום השונים: כספומט, כרטיס אשראי, אפליקציית תשלום ועוד, כיצד הם עובדים ומה היתרונות והחסרונות של כל אחד מהם.

הספרון 'גברת מטבע' עוסק בגלגולו של הכסף מהתקופה בה היה נהוג סחר חליפין ועד לצורות השונות של הכסף בעולם של ימינו. הספרון מסייע להסביר לילדים את משמעות הכסף כאמצעי תיווך לרכישת סחורות ושירותים ואת התכונות הנדרשות מאמצעי תשלום יעיל. לצד זאת, מוסברים עקרונות שונים הקשורים במערכת המטבע כמו: העובדה שלבנק ישראל כגוף עצמאי הסמכות הבלעדית להנפיק שטרות ומעות; המטבע כסמל לריבונות המדינה; החשיבות בהכרת סימני הביטחון שעל השטרות לזיהוי מזויפים ועוד.

בסופו של כל אחד מהספרונים ניתן למצוא "רגע של חינוך פיננסי" שהוא פלטפורמה לניהול שיח עם הילדים על הסיפור והמסרים העולים ממנו. לתרגל איתם כיצד המסרים מהסיפור משתלבים באופן פרקטי בחיי היומיום שלהם ולסכם בקצרה את המסרים הנלמדים.

הספרונים הם יוזמה של יחידת קשרי קהילה במחלקת התקשורת בבנק ישראל, שאחראית גם לנושא החינוך הפיננסי בבנק. התכנים בספרונים תואמים את התכנים המומלצים על־פי ה־OECD לחינוך פיננסי לילדים ונוער, והם נכתבו בליווי וייעוץ של מומחית פדגוגית שעוסקת בתחום. היא גם סייעה בכתיבת השיח עם הילדים ומערכי השיעור הנלווים לספרונים ובהם פעילויות סביב הנושא שבו עוסק כל ספרון.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *