כתב אישום נגד מופתי בן 85 לאחר שהסית לטרור ושיבח מחבלים

המופתי לשעבר של ירושלים שעומד עד היום בראש המועצה האסלאמית העליונה ומשמש כדרשן במסגד אל־אקצא, צולם כשהוא משבח מחבלים ומעודד מעשי טרור

הפרקליטות הגישה אתמול (רביעי) לבית משפט השלום בירושלים כתב אישום נגד עכרמה סברי, תושב ירושלים בן 85 ששימש בעבר כמופתי של העיר, לאחר שהסית לטרור ושיבח מחבלים.

הנאשם משמש משנת תשל"ג ועד היום כראש המועצה המוסלמית העליונה בירושלים וכן כדרשן קבוע במסגד אל־אקצא. מכתב האישום עולה כי במהלך אוקטובר האחרון, אחרי טבח שמחת תורה, ביקר הנאשם בבית משפחת חאזם בג'נין כדי לנחם את אב המשפחה על מותו של המחבל עאבד אל־רחמן חאזם, שנחשד על ידי כוחות הביטחון כמעורב במספר פיגועי ירי.

אחיו של אותו עאבד הוא המחבל ראאד חאזם שביצע באפריל 2022 למניינם את הפיגוע הרצחני ברחוב דיזינגוף בתל אביב, במהלך ביקור המופתי לשעבר בבית המשפחה, צולם סרטון וידאו בו נשא הנאשם דברי שבח ואהדה למחבלים ולמעשי טרור. הסרטון פורסם באתרים וברשתות חברתיות שונות.

בהמשך אותו חודש, לאחר שנהרג המחבל עודאי תמימי שביצע את הפיגוע הרצחני במחסום שועפאט ופיגוע נוסף באזור מעלה אדומים, ביקר הנאשם בבית משפחת המחבל במהלך ימי האבל. גם שם צילם סרטון עם דברי שבח למחבלים ולמעשי טרור. הסרטון פורסם בעמוד הפייסבוק של האיחוד העולמי של חכמי הדת המוסלמים.

חשוב לציין כי כתב האישום נגד המופתי לשעבר, הוגש בעקבות עתירה של ארגון לביא. כאמור, הפרקליטות הגישה נגדו כתב אישום. מסתבר שעל־אף גילו המתקדם כוחו עדיין במותניו כשמדובר בשנאת יהודים. השאלה היחידה שנותרה היא אם השופטים יהיו רחומים על מי שמעודד מעשי טרור ומחבלים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *