כתב אישום נוסף נגד "חברת שמירה" ששימשה חברת לסחיטת קבלנים

דמותה של תופעת דמי החסות שהיכתה בכל הארץ, עולה בבירור מתוך כתב אישום שהגישה הפרקליטות לבית המשפט המחוזי בתל־אביב

פרקליטות המדינה הגישה לאחרונה לבית המשפט המחוזי בתל־אביב כתב אישום נגד שמונה נאשמים ושתי חברות בבעלותם, שסחטו קבלנים בערים חריש, עפולה וכפר סבא.

מכתב האישום עולה כי הנאשמים פעלו במשך מספר שנים באופן שיטתי על־מנת להשתלט על שירותי השמירה באזור חריש, תוך ביצוע עבירות של סחיטה באיומים והלבנת הון בהיקף של מיליוני שקלים. הנאשמים הקימו רשת של חברות שמירה, שפעילותן העסקית התבססה על "המוניטין העברייני" של משפחה ידועה, אליה משתייכים חלק מהנאשמים.

הם סחטו באיומים קבלנים שונים, בין במישרין ובין באמצעות אחרים, זאת על מנת להניע אותם לשכור את שירותי השמירה שהציעו, בתמורה לתשלום חודשי של אלפי שקלים ובסך הכל, כ־4.6 מיליון שקלים. בפרקליטות אומרים כי  כספי הסחיטה הועברו לחשבונות חברות השמירה באופן שיש בו להסוות את מקור הכספים ואת בעלי הזכויות בהם.

עוד עולה מכתב האישום כי הנאשמים דרשו מהקבלנים לחתום עמם על הסכמים למתן שירותי שמירה מטעם חברה שהקימו, והמתלוננים שחששו לגופם או לרכושם, נאלצו לשלם לנאשמים את מה שדרשו. לעיתים, תוך כדי התקדמות עבודות הבנייה בפרויקט, דרשו הנאשמים להגדיל את סכומי סחיטה. כאשר נמנעו המתלוננים מתשלום עקב קשיים כלכליים, נגנב לפתע מאתר הבניה ציוד בשווי רב, או לחילופין נקטו הנאשמים באיומים ברורים לפגיעה בהם או בציוד הבניה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *