לאחר שריפת בתי כנסת בלוד: נתניהו הגיע לעיר, המפכ"ל העביר לשכתו ללוד

מסיעת חד״ש נמסר: אנו מודאגים מהידרדרות המצב והגלישה לאלימות. אנו מתנגדים לכל פגיעה באזרחים חפים מפשע וקוראים להשאירם מחוץ למעגל האלימות והאיבה. הזהרנו חזור והזהר שנתניהו יבעיר את האזור כדי לשמור על שלטונו, והנה כך קרה.

המפכ"ל קובי שבתאי בלוד אמר על ליל הבדולח בלוד: "אירועים שלא ראינו גם באוקטובר 2000. היו לא מעט אירועים שניסינו להגיע אליהם – ולא הצלחנו. העיר לוד חוותה אירועים לא פשוטים שסיכנו חיי אדם. החל מהלילה אעביר את לשכתי ללוד".

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם שר הביטחון וסיכמו להעביר גדודי מג״ב מיהודה ושומרון ללוד באופן מיידי: הכרזנו מייד על מצב חירום מיוחד בלוד. פלוגות מג״ב מיהודה ושומרון יגיעו לערים המעורבות עוד הלילה. הנחיתי לפעול ביד קשה עם מפירי החוק והסדר ולעבות את הכוחות בשטח במטרה להשיב ללוד ולכל חלקי הארץ את השקט והסדר בהקדם האפשרי. כשעתיים אח"כ ראש הממשלה נתניהו הגיע לסיור בעיר וקיבל תמונת מצב.

נתניהו בהצהרה לתקשורת בלוד: במהלך היום קיבלתי דיווחים שוטפים על מה שקרה בעיר ואני רואה זאת בחומרה רבה. זו אנרכיה של פורעים שאנחנו לא יכולים לקבל.

עוד מרה"מ נתניהו בביקור בלוד: הנחתי להזרים כוחות לעיר, אני אומר לכוחות הביטחון, במקרה הצורך תפעילו את הכל כדי להחזיר את הסדר. אני מצפה ממנהיגי הציבור הערבי לצאת בעוצמה נגד פורעי החוק.

ח״כ מנסור עבאס קרא להרגעת הרוחות: עלינו למנוע הסלמה נוספת שעלולה לגבות חיי אדם בשני הצדדים, ולאפשר חזרה לשגרת חיים נורמלית, במיוחד בימי רמדאן, ולאור ימי חג אלפטר וחג השבועות הקרובים.

– אני קורא לשמור על מרקם היחסים הסובלני והעדין בין אזרחי המדינה היהודים והערבים, ודוחה כל תופעת האלימות .

– אני קורא לכל המפגינים לממש את זכותם החוקית והלגטימית להפגין ולהביע את עמדתם באופן חוקי ואחראי, בלי לפגוע בחיי אדם אשר יהיו, או ברכוש הציבורי והפרטי.

ואילו ח"כ סעיד אל חרומי מספר 4 ברע"מ תקף: "ההרפתקה של נתניהו ומששלתו המסוכנת והפשע הגדול שמתרחש כעת בעזה נועד כדי לברוח ממצבו המשפטי. זה קורה על חשבון דמם של חפים מפשע. ההרפתקה הזו תסתיים בקרוב."

מסיעת חד״ש נמסר: אנו מודאגים מהידרדרות המצב והגלישה לאלימות. אנו מתנגדים לכל פגיעה באזרחים חפים מפשע וקוראים להשאירם מחוץ למעגל האלימות והאיבה. הזהרנו חזור והזהר שנתניהו יבעיר את האזור כדי לשמור על שלטונו, והנה כך קרה.
אנו תומכים ומעודדים הפגנות, ומאמינים בזכות הבסיסית למחאה. אנו תומכים בהפגנות משותפות ליהודים ולערבים, נגד הכיבוש והמתקפה על עזה, אך פוסלים נחרצות את ניסיונות הלינץ', שריפת הרכוש ובתי התפילה, וכל פגיעה באזרחים, יהודים וערבים.
אנו קוראים להרגעת הרוחות והאלימות באופן מיידי. אנו דוחים את הכנסת כוחות מג"ב, שנטיותיו האנטי ערביות ידועות, ללוד. דבר זה עלול רק להוביל להסלמה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *