"לא מדובר בבלוף": פוטין הורה על גיוס צבאי ורמז על שימוש בנשק גרעיני

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הורה הבוקר (רביעי) על גיוס צבאי למלחמה. "רוסיה תשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותה כדי להגן על שטחה", אמר הבוקר בנאום לאומה

ברוסיה החלו מאמצי גיוס, עם דיווחים על צבא שמסתובב ברחובות עם זימונים, בחיפוש אחר גברים בגיל מתאים לגיוס.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הורה הבוקר (רביעי) על גיוס צבאי למלחמה."רוסיה תשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותה כדי להגן על שטחה", אמר הבוקר.

"המערב רוצה להרוס את המדינה שלנו. זה מה שהם עשו לברית המועצות, ועכשיו הם עושים את זה לרוסיה", אמר פוטין, במה שנועד להצדיק בעיני דעת הקהל הרוסית את המהלך. "המערב דחף את העם האוקראיני למלחמה איתנו עוד בשנת 2013. הם עשו שואה באוקראינה, היום המשטר בקייב לגמרי מתנגד לפתרון של שלום".

פוטין הבהיר בנאומו כי צו הגיוס החדש חל רק על האנשים שנמצאים כרגע בשירות מילואים – כל מי ששירת בעבר, בעל הכשרה צבאית וניסיון מתאימים. הוא הבהיר כי כל מי שנקרא לשירות, החל מהיום, יזכה להכשרה צבאית נוספת.

"המערב מנסה לבצע סחיטה גרעינית נגדנו", הזהיר פוטין מפני שימוש בנשק גרעיני, ואמר כי "לרוסיה יש עוד כמויות גדולות של נשק" עוד רמז על אפשרות שיעשה שימוש בנשק גרעיני ואמר כי "לא מדובר בבלוף". בבריטניה התייחסו לדברים: "הסלמה מדאיגה במלחמה, יש לקחת את הדברים ברצינות".

יואב זהבי מדווח בכאן כי הוא ‏מדבר עם אנשים ברוסיה וכך הם אומרים: תושב מוסקבה: "כולם בהלם, אף אחד לא רוצה לצאת למלחמה. רבים מנסים לעזוב".
אזרח נוסף ששוהה ברוסיה: "אין רצון למות למען פוטין. עדיף להיות תחת המערב ה'נרקב' מאשר איתו"

על המצב בחזית אומר תושב מוסקבה: "הממשלה כנראה לא אומרת לנו את האמת. בהתחלת רבים היו בעד ה'מבצע המיוחד' אבל היום דעת הקהל השתנתה. מדוע, עם 6,000 הרוגים, מגייסים עכשיו 300,000 איש?".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *