לא תאמינו. החשמל בקופת החולים, היה חשמל שנגנב מחברת החשמל

במסגרת מבצע משותף למשטרה וחברת החשמל היישוב הבדואי תראבין, נדהמו השוטרים לגלות שקופת החולים המקומית צורכת חשמל גנוב

כוחות המשטרה של המחוז הדרומי ולוחמי מג"ב המשיכו גם היום (שני) לפעול בישוב תראבין ובסביבתו. זאת במסגרת תכנית 'שכנות טובה' שנועדה להיאבק בתופעות הפשיעה בחברה הבדואית ולסכל פעילות פלילית שפוגעת בשלום הציבור.

היום היה זה תורה של "הגניבה החשמלית". בפעילות אכיפה משולבת עם חברת החשמל שנערכה בכוחות מתוגברים וציוד הנדסי נערך מבצע שתכליתו איתור, נטרול ומניעת צריכת חשמל באופן לא חוקי שמסכן את הציבור ואת התשתיות החיוניות של החברה.

במהלך המבצע בוצעו סריקות באמצעים שונים מעל ומתחת לפני הקרקע, אותרו ותוקנו מפגעי בטיחות רבים, אותרו שלושים בתי אב ועוד שלושה בתי עסק, בהם קופת חולים(!), שחוברו באופן פיראטי למתקני החשמל, דבר שיש בו בכדי לסכן את התושבים המתגוררים במקום ואת כלל הציבור הנזקק לשירותים השונים.

בשל הסכנה עקב ריבוי החיבורים הלא חוקיים באמצעות תשתית פיראטית שנפרסה במקביל לתשתית חברת החשמל, כל החיבורים שאותרו, נותקו באופן מיידי ממקור החשמל ובמקביל הוחלפו כ־100 מונים מאכניים למונים דיגיטליים חכמים שמאפשרים קריאה מרחוק ושליטה על צריכת החשמל.

מהמשטרה נמסר כי בסיום הפעילות ואיסוף הממצאים ייפתחו תיקים פליליים נגד מחזיקי המקום, ותביעות נזיקין צפויות להיות מוגשות בגין הפגיעה והנזק לתשתיות, ובגין גניבת חשמל שלא דווח ונצרך בניגוד לחוק. חשמל ששוויו מוערך במיליוני שקלים.

במקביל לפעילות המשולבת עם חברת החשמל, נעצרו לחקירה שני חשודים תושבי הישוב, בחשד למעורבותם בשוד תחנת דלק בעיר רהט וגניבה של אלפי שקלים.

עוד נמסר מהמשטרה כי במהלך הפעילות אותר באחד המתחמים בז מצוי שנמסר להמשך טיפול צוות גן החיות  מדבריום בבאר שבע. נזכיר כי הבז על כל סוגיו נחשב לציפור מוגן.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *