"לזלנסקי יש אחריות למלחמה"

ראש אגף מבצעים לשעבר אלוף (מיל') ישראל זיו התייחס בראיוןל לרדיו ללא הפסקה הוא למלחמה הקשה בין רוסיה לאוקראינה. האזינו

ראש אגף מבצעים לשעבר אלוף (מיל') ישראל זיו התייחס בראיוןל לרדיו ללא הפסקה הוא למלחמה הקשה בין רוסיה לאוקראינה.

זיו הביע את דעתו על המתרחש באוקראינה, ואמר: "ברור שהתחושה נעה בין הכול אבוד לבין תקווה מסוימת. הכוחות האוקראינים לא יכולים לעצור את פוטין, אלא להסב לו מידה גדולה של נזק. לטובת כל הצדדים, כדאי להם להגיע להפסקת אש קרובה בתנאים שיאפשרו את המשך הקיום של אוקראינה מבלי לאיים על הרוסים – כי זה לא יעבוד. נאט"I לא יוכלו להיות שם וטילים מערביים לא יוכלו להיות שם".

הוא הסביר כי "אוקראינה היא הבטן הרכה של רוסיה. צריך להבין את המאזן באופן נכון. גם אנחנו לא מוכנים שיהיו אירנים על גבול סוריה". עוד הוסיף: "הבעיה שמזלזלים בפוטין ולא לוקחים אותו ברצינות, תפיסת עולמו שונה לגמרי ולא מכובדת במידה הראויה במערב. פוטין זו אישיות מאוד מורכבת, לא איש קל ופשוט".

זיו הפנה אצבע מאשימה כלפי נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, וטען: "לשים נשיא מהרקע שלו שלוקח החלטות שלא קוראות נכון את האזור? הסרט של החיים קצת יותר מורכב. הביטחון הלאומי של אוקראינה צריך להישען יותר על ניטרליות מאשר המהלכים שעשו והביאו אותו לאיפה שהביאו אותו. לזלנסקי יש אחריות בעניין הזה. לא היה צריך לשים את פוטין במבחן".

על התגובה הישראלית, אמר האלוף (מיל') זיו: "הנטייה שלנו לנכס לעצמנו משקל יתר היא פשוט לא נכונה באופן דרמטי. אנחנו צריכים לשבת בשקט כמעט גמור. יכולה להיות פה תזוזת יבשות, זה לא צחוק הסיפור הזה. יכולים להיות פה שינויים דרמטיים, לא רק באירופה. תהיה לכך השפעה עלינו".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *