לילה דרמטי בצפון: אזעקות באיזור השומרון

אחרי שנסראלה התרברב כי ישראל הפסיקה את התקיפות בסוריה בגלל מערכת הנ"מ הסורית, צה"ל תוקף הלילה בסוריה

‏הלילה (9/2/2022) בשעה 01:03 הופעלה התרעה ביישובים חיננית, טל מנשה, שקד, מי עמי ואום אל פחם שליד השומרון.

מצה"ל נמסר כי הפעלת ההתרעה בוצעה לאור זיהוי שיגור של טיל נגד מטוסים משטח סוריה לעבר שטח ישראל. הטיל התפוצץ באוויר ובהיעדר צורך לא בוצע יירוט.

מוקדם יותר הערב מנהיג חזבאללה, חסן נסראללה, אמר כי הוא חושב ש(פעולה ישראלית צבאית באיראן) היא בלתי סבירה "ואם יעשו כן זאת תהיה טיפשות בעלת השפעות מסוכנות מאד".

בדברים בראיון לערוץ "אל-עאלם" האיראני בשפה הערבית הוסיף כי "ברור שתהיה תגובה מצד איראן, לאור התגובה האלימה/קשה מצד איראן, ציר ההתנגדות מוכן ויראה מה ההשלכות וההתפתחויות ויחליט לפי התנאים באותו הזמן". עוד אמר נסראללה כי חזבאללה מפעיל נשק הגנה אווירית ו"התוצאות עד כה מצוינות". לדבריו "במהלך השנתיים האחרונות, מאז שהתחלנו את זה, אני יכול לומר שהתנועה הישראלית נסוגה באופן משמעותי מאוד..באיזור הבקעה שהמזל"טים היו מגיעים לשם באופן יומי, כעת עובר חודש חודשיים שלא מגיע מזל"ט אחד. אין לזה אח ורע מאז שהתחילה ישראל לשלוח מזל"טים ללבנון", אמר.

עוד אמר נסראללה, בהתייחסו למשא ומתן לרישום הגבולות עם ישראל, כי חיזבאללה לא מתערב ברישום הגבולות וכי הארגון לא ניהל דיון פנימי לגבי הסוגייה וכי כל תוצאה שתתקבל מבחינת הצד הלבנוני – חיזבאללה יקבל זאת גם כן. עוד אמר נסראללה כי הוא מעוניין שהמו"מ ישיג ללבנון שטח גדול ככל הניתן בים, אך במקביל אמר כי חיזבאללה מתנגד לכל רמז של נרמול היחסים עם ישראל או שיתוף פעולה עימה בכל תחום שהוא.

עוד אמר נסראללה כי ההחלטה של ראש ממשלת לבנון לשעבר, סעד אל-חרירי, לפרוש מהחיים הפוליטיים היא עניין מצער. הוא אף גילה שניסה דרך חבר משותף להעביר מסר לאל-חרירי שישקול מחדש את החלטתו. עוד אמר כי הוא אינו חושש מכך שהפרישה של אל-חרירי תוביל להקצנה בעדה הסונית בזירה הפוליטית.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *