לקראת הימים הקרים שיבואו, משרד הרווחה יממן לינה במלונות לדרי רחוב

המשרד פנה לרשויות המקומיות והנחה אותן לאתר דרי רחוב ומחוסרי דיור ללא קורת גג ולדאוג להם למקומות לינה על חשבון המשרד

הימים הקרובים יהיו קרים וסוערים. כך לפי תחזיות החזאים. במסגרת ההיערכות לימים הגשומים שצפויים עד לסוף השבוע, יעניק משרד הרווחה והביטחון החברתי לדרי רחוב ומחוסרי דיור שזקוקים לקורת גג, לינה בבתי מלון ובמלוניות ברחבי הארץ. על פי הנחיות המשרד שנמסרו למחלקות לשירותים חברתיים ברשויות המקומיות, יישא המשרד בעלות לינה במלוניות ובבתי מלון בסכום של עד 468 שקלים לאדם עד לשלושה לילות באופן מיידי. מעבר לכך יידרש אישור מהפיקוח של המשרד.

שר הרווחה יעקב מרגי: "גם בימי המלחמה אנו במשרד הרווחה לא שוכחים את אלו שנמצאים במצבים החברתיים הקיצוניים ביותר וזקוקים למחסה ולתמיכה בזמן הסערה. אני קורא לציבור לגלות ערנות ולדווח למוקדי הרשויות המקומיות או למוקד 118 של משרד הרווחה על דרי רחוב שזקוקים לקורת גג בימי הסופה". בעקבות הנחיית המשרד נמצאות הרשויות המקומיות בהתקשרות עם מלוניות בסביבתן על מנת שניתן יהיה לפנות דרי רחוב בעת הצורך באופן מידי.

על פי הנוהל, הרשויות המקומיות בישראל רשאיות לתת מענה גם למחוסרי דיור ולא רק לדרי רחוב שמוכרים למחלקות לשירותים חברתיים, אם אין מקומות פנויים במסגרות הרווחה במחוז כגון מקלטים ומסגרות רווחה חוץ ביתיות אחרים. הלינה במלונות תמומן במלואה על ידי משרד הרווחה והביטחון החברתי ללא השתתפות הרשויות (ללא מאצ'ינג) וללא השתתפות של מקבל השירות.

מנכ"ל משרד הרווחה והביטחון החברתי, ינון אהרוני, אמר: "שהייה ברחוב בזמן הסופה היא סכנת נפשות והמשרד החליט בשנים האחרונות להנחות את צוותי הרווחה לאתר באופן יזום דרי רחוב ולהציע להם להתפנות לשלטרים ולבתי מלון במימון מלא של המשרד וזאת על מנת לוודא שמצב סיכון חברתי לא יהפוך לסיכון חיים של ממש".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *