לראשונה מפרוץ המלחמה חושבו נתוני המגמה לחודשים דצמבר-פברואר

נתוני המגמה מצביעים על התאוששות ברוב הענפים ועל חוסנו של המשק הישראלי. העלייה החדה ביותר בפידיון נרשמה בתעשיית ההייטק

מסתבר שעל־אף מצב המלחמה, המשק הישראלי שפיתח חסינות למצבי חרום לאורך השנים, מצליח להפגין התאוששות מהירה. כך עולה מנתונים שפרסמה היום (חמישי) הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

החודש, לראשונה מאז פורסמו מדדי הפדיון במהלך המלחמה, ניתן היה לחזור ולחשב נתוני מגמה לחודש אוקטובר האחרון עבור ענפי הבינוי, המסחר, התחבורה, החינוך, שירותי האוכל וההארחה, שירותים מדעים וטכנים, שירותי ניהול ותמיכה, שירותי בידור ופנאי ושירותים אישיים.

בלמ"ס הבהירו כי יחד עם זאת, יש לציין שבסדרת מדדי הפדיון של ענפי החקלאות, ייעור ודיג זוהה שבר בנתוני המגמה. שבר שהחל בחודש אוקטובר, אחרי טבח שמחת תורה. להלן נתוני המגמה לחודשים דצמבר-פברואר בהשוואה לספטמבר-נובמבר:

נרשמה עלייה בפדיון סך ענפי המשק בשיעור של 0.5% בחישוב שנתי, לאחר ירידה של 4.6%; נרשמה עלייה בפדיון ענפי התעשייה הכרייה והחציבה בשיעור של 1.9% בחישוב שנתי, בהמשך לעלייה של 6.9%; נרשמה יציבות בפדיון ענפי המסחר הסיטונאי והקמעונאי בחישוב שנתי לאחר ירידה של 5.7%; נרשמה עלייה בפדיון סך ענפי ההייטק בשיעור של 1.2% בחישוב שנתי, בהמשך לעלייה של 6.2%; עוד נרשמה עלייה בפדיון ההייטק בענפי התעשייה בשיעור של 4.3% בחישוב שנתי, בהמשך לעלייה של 30.2%(!); חריגה נרשמה בפדיון ההייטק בענפי השירותים. שם חלה ירידה בשיעור של 0.9% בחישוב שנתי, בהמשך לירידה של 3.8%.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *