לשתות נכון בבית

רוב הישראלים מכירים את הכלל שקובע לשתות לפחות 8 כוסות מים ביום, אך במהלך השנים הכלל השתנה וכיום ההמלצה של האקדמיה הלאומית לרפואה בארצות הברית היא לשתות 12 עד 13 כוסות מים ליום לגבר ו-9 כוסות מים לאישה. יחד עם זאת, ההמלצה אינה חד משמעית כיוון שיש להתייחס לגורמים נוספים כמו מצב בריאותי, מחלות, גיל, תזונה, פעילות גופנית, רמת הפעילות הפיסית בעבודה, רמת הזעה ועוד.

כדי להקפיד על שתיית מים בכמות נכונה ומספקת מומלץ להישמע להמלצות העדכניות של האקדמיה הלאומית לרפואה בארה"ב ומשרד הבריאות בישראל. המים חשובים לבריאות האדם והם מסייעים להשיב את הנוזלים שאבדו בתהליכי מטבוליזם, נשימה, הזעה וסילוק פסולת מהגוף, ובנוסף הם שומרים על הגוף מפני התייבשות, שומרים על לחות רקמות העור והם הכרחיים לתפקוד תקין ויעיל של כלי הדם, הרקמות ומערכת העיכול. כדי לעודד את בני המשפחה לשתות מספיק מים כדאי להזמין בר מים תת כיורי או מתקן מים ביתי אחר.

כמה מים באמת צריך לשתות כל יום?

ההמלצה העדכנית ביותר של ארגוני הבריאות בארץ ובעולם לגבי כמות שתיית המים היומית מותאמת לפי גיל בדרך הבאה:

גיל / מצב בריאותי כמות כוסות מים ליום
1 – 3 שנים 4
4 – 8 שנים 5
9 – 13 שנים 7 – 8
14 – 18 שנים 8 – 11
גבר מעל גיל 18 13
אישה מעל גיל 18 9
אישה הרה 10
אישה מניקה 12 – 13

 

למה חשוב להרוות את הגוף במים?

המים הם משאב יקר ערך וללא מים אין חיים. המים חיוניים לקיום כלל היצורים החיים והצמחים, כולל בני אדם. למים יש תפקידים חיוניים בגוף האדם כמו ייצור רוק לפירוק המזון ולשמירה על היגיינת הפה, שמירת על רמת הלחות בעור, שמירה על טמפרטורת הגוף, סיכוך וריפוד מפרקי הגוף, הפרשת פסולת החוצה, תפקוד מערכת העיכול בדגש על כליות, שיפור מצב הרוח, פירוק מרכיבים בריאים במזון שהאדם צורך, פעילות תקינה של מערכת העצבים, הלב, כלי הדם והריאות, שיפור התפקוד הקוגניטיבי, מניעת זיהומים בדרכי השתן ועוד.

בתוך כך, חשוב לזכור כי האדם מקבל מים גם מהמזון שבא אל פיו, לכן כדאי להקפיד על תזונה נכונה ובריאה המבוססת על הרבה ירקות ופירות, וחשוב ללגום כוס מים מיד לאחר היקיצה, לפני ארוחה ולפני השינה בלילה.

המומחים ממליצים לשתות רק מים, אך ידוע כי יש ילדים ומבוגרים המתקשים לשתות מים, לכן ניתן לשלב מים מוגזים, חליטות צמחים וכדומה. כדי לעודד את בני המשפחה לשתות רק מים מומלץ להזמין בר מים הניצב על השיש, ואפשרות נוספת היא להזמין מערכת תת כיורית המגיעה עם ברז המותקן בסמוך לכיור המטבח.

חשיבות סינון וטיהור מי הברז

משרד הבריאות טוען כי איכות מי הברז בישראל טובה והמים ראויים לשתייה. יחד עם זאת, המים שמגיעים לברזים בבית עמוסים באבנית והם עלולים להכיל מזהמים משימוש ביתי, חלודה, שאריות של חומרי הדברה, מזהמים מיקרוביולוגיים שונים, מזהמים סביבתיים ועוד.

לכן, רוב הישראלים מתקינים בביתם מערכות שונות לסינון וטיהור מי הברז, והמים המסוננים והמטוהרים נקיים ממזהמים העלולים לסכן את בריאות האדם, הם טעימים וצלולים, וכך כל בני המשפחה שותים יותר מים ומרווים את הגוף בנוזלים.

טיפים לשתות יותר מים בבית

  • לשתות כוס מים לפני הקפה של הבוקר.
  • ללגום כוס מים לפני כל ארוחה, והמים יוצרים תחושת שובע לכן אוכלים פחות.
  • להזמין בר מים תת כיורי או מתקן אחר כמו בר מים רגיל.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *