מגמה מעורבת בבורסה וחשש מפני הורדת דירוג האשראי של ישראל • יומן שבועי

המסחר בבורסה הסתכם במגמה מעורבת במניות וירידות שערים באג"ח. הציבור הזרים קרוב לחצי מיליארד שקל לקרנות הכספיות

גם השבוע האחרון עמד בצילה של המלחמה בעזה וגבול לבנון. השבוע נרשמה מגמה מעורבת במדדי המניות וירידות שערים במדדי איגרות החוב. מאידך, גם השבוע נרשמו גיוסים ערים בשוק איגרות החוב הקונצרניות והממשלתיות.

מגמה נוספת שנמשכה השבוע הייתה רכישת קרנות מחקות, שמחקות מדדים בחו"ל, בעיקר מדדי מניות והזרמת כספים לקרנות הכספיות על־אף ירידת הריבית והציפיות לעלייה מתונה באינפלציה. בקרנות המחקות נמשכו השבוע הרכישות והסתכמו בכ־450 מיליון שקל, בהמשך לרכישות בסכום של כ־520 מיליון שקל בשבוע הקודם. בראש הקרנות הנרכשות בלטו השבוע קרנות העוקבות אחר מדדי S&P 500 ו־NASDAQ 100.

נזכיר כי השבוע התגבר החשש לפיו בעקבות הלחימה והגידול הצפוי בגירעון הממשלתי, תוריד חברת הדירוג 'מודיס' (Moody's) את דירוג האשראי של ישראל שעומד היום על A1 המעולה.

מדד תל־אביב-35 ירד השבוע ב־0.7% ואילו מדד תל־אביב-90 עלה השבוע בכ־0.9%, זאת לעומת עלייה של 1.8% ושל 0.9% במדדי S&P 500 וה־Dow Jones בארצות הברית (בהתאמה), ועלייה של 2.5% במדד STOXX 50 באירופה. חשוב לציין שנתוני חו"ל נכונים ליום רביעי.

מניות ההייטק שכלולות במדדי תל־אביב-טכנולוגיה ותל־אביב-דואליות עלו השבוע בכ־1.5% כל אחד. זאת בהשפעת עליות השערים בבורסת הנאסד"ק שעלתה בכ־2.8%. מדד תל־אביב-נפט וגז עלה בכ־0.8% בהשפעת העלייה במחירי נפט מסוג ברנט שהסתכמה בכ־2.1%. בלטו השבוע בירידות מדדי תל־אביב-ביומד ותל־אביב בנקים-5 שרשמו ירידות של כ־3.8% וכ־2.7% בהתאמה.

ירידות שערים אפיינו את מרבית מדדי איגרות החוב. את ירידות השערים הובילו איגרות החוב הקונצרניות שכלולות במדד תל בונד דולר ואיגרות החוב הממשלתיות צמודות המדד לטווח ארוך, שירדו השבוע בכ־1.7% ובכ־1.4% בהתאמה. התשואה לפידיון של אג"ח ממשלתי שקלי לעשר שנים ומעלה עלתה לכ־4.8% בסוף השבוע, לעומת כ־4.7% בסוף השבוע הקודם, זאת בהמשך לעלייה של כ־0.1% לפני שלושה שבועות.

הציבור הזרים השבוע כ־480 מיליון שקל לקרנות הכספיות, זאת לאחר שהזרים כ־235 מיליון שקל בשבוע הקודם. בקרנות האקטיביות שמשקיעות באיגרות חוב בתל־אביב לא נרשמה השבוע פעילות מהותית, זאת לאחר שבשבוע הקודם הזרים הציבור לקרנות הללו כ־135 מיליון שקל. גם בקרנות האקטיביות שמשקיעות במניות בתל־אביב או בחו"ל, לא נרשמה השבוע פעילות מהותית בדומה לשבוע הקודם.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *