מה חדש בתחום תאורת הגינה הסולארית?

תאורת גינה סולארית פותחת בפניכם עולם שלם של אפשרויות תאורה ועיצוב. הטכנולוגיות המשתנות מאפשרות לכל אחד ליהנות בקלות מפתרונות סולאריים בביתו, וזאת ללא צורך בהשקעות גדולות או אנשי מקצוע להתקנת התאורה

ראיתם את הגרילנדה הצבעונית בגינה של השכנים? העששיות המיוחדות במסיבת הגן, או הפרוז‘קטור הסולארי במגרש החנייה? נראה שתחום תאורת הגינה עבר קפיצת דרך משמעותית מבחינה טכנולוגית וגם מבחינה עיצובית. תאורת גינה סולארית פותחת בפניכם עולם שלם של אפשרויות תאורה ועיצוב. הטכנולוגיות המשתנות מאפשרות לכל אחד ליהנות בקלות מפתרונות סולאריים בביתו, וזאת ללא צורך בהשקעות גדולות או אנשי מקצוע להתקנת התאורה.

בשנים האחרונות תאורת גינה סולארית הפכה מגימיק, לפתרון פרקטי ויעיל אשר באמת יכול לתת מענה לצרכים של תאורת הגינה. הפתרונות הסולאריים משתלבים בגינות פרטיות רבות, וגם במרחב הציבורי. הם מאפשרים לתת פתרון גם עבור הצרכים העיצוביים, וגם לצורך תאורה בחשכה. וזאת לצד היתרונות הטמונים באנרגיה הסולארית; האפשרות ליהנות מתאורה ללא עלויות וללא השלכות סביבתיות שליליות.

אז מה התחדש בתחום התאורה הסולארית לגינה ואילו פתרונות אפשר למצוא?

ההתקנה הפכה לפשוטה מתמיד

אחד החידושים המשמעותיים ביותר בתחום של תאורת גינה סולארית, הוא המעבר ליחידות עצמאיות המספקות לעצמן את האנרגיה. פתרונות אלו גם הפחיתו עלויות, אך יותר מכל, הם הסיבה העיקרית לכך שהפתרונות הסולאריים הפכו להיות נגישים עבור האדם הפרטי.

עד היום מי שביקש ליהנות מאנרגיה סולארית התבקש להתקין מערכות יקרות בביתו. מערכות הדורשות שטח רב, עלותן גבוהה ואף דורשות תחזוקה שוטפת ואישורי בנייה. איננו מפקפקים ביעילותן של מערכות אלו, אך מערכות אלו אינן מתאימות עבור כל אחד.

חברת סולאר לייט מגישה לצרכנים מבחר של פתרונות. בזכותם כל אחד מכם יכול ליהנות מאנרגיה סולארית מיידית בגינתו – ללא השקעה בתשתיות יקרות. המערכות ניתנות להתקנה עצמית ותפעולן פשוט. אפילו אין צורך להזמין חשמלאי לצורך ההתקנה! אם למשל תרצו להתקין גרילנדה סולארית, יש למקם אותה בצורה פשוטה במקום הרצוי ולנעוץ באדמה את הפאנל הסולארי. אין דבר פשוט מזה.

מבחר עשיר של פתרונות

עוד מגמה חיובית שאנו רואים בתחום של תאורת גינה סולארית היא המגוון העשיר של פתרונות סולאריים. ישנם מוצרים שונים הנותנים מענה גם לצורך תאורה כללית, וגם לצורך תאורת אווירה. וזאת תוך כדי שימוש באור לבן ותאורה צבעונית.

מצד אחד אנו יכולים למצוא פרוז‘קטורים סולאריים המסוגלים לספק תאורה חזקה ופרקטית. הם מתאימים לצורך הארת הגינה, מגרשי חנייה, מרפסות וכל חלל פתוח הזקוק לפתרון חזק של תאורה. וזאת לצד פתרונות אחרים של עמודי תאורה ופנסים נתלים.

ומנגד, אנו יכולים לראות פתרונות של תאורה סולארית לגינה העונים על הצרכים הדקורטיביים. כמו למשל וילון לדים או גרילנדה סולארית לקישוט העץ. פתרונות אלו מאפשרים לכם ליצור אווירה מיוחדת וקסומה בגינה.

וביניהם אנו יכולים גם למצוא ספוטים צבעוניים, בעזרתם ניתן להדגיש אלמנטים עיצוביים שונים בגינה, ולחזק את האווירה העיצובית. המבחר העשיר של הפתרונות הסולאריים לגינה מאפשר לכל מעצב, גם המעצב החובב, לעשות בהם שימוש בכל עיצוב לפי העדפותיו. אם צריך אור לבן או צבעוני, אור חזק, אור עמום, גופי תאורה בולטים או גופי תאורה עדינים – יש פתרונות לכל צורך עיצובי.

סטנדרטים עיצוביים

עוד חידוש שאנו רואים בתאורה סולארית לגינה הוא הדגש הגדול יותר על העיצוב, ולא רק על הצד הטכנולוגי. אם בעבר תאורה סולארית לגינה שמה דגש אך ורק על זמן פעולה ועוצמת האור, כיום ישנו גם דגש על הנראות החיצונית של גופי התאורה. כלומר פנסי הגינה השונים, בפני עצמם הם בעלי ערך עיצובי התורמים לגינה.

ישנם גופי תאורה בעלי מראה מודרני או כפרי, וישנם גופי תאורה מעוגלים ומעודנים. ישנם גופי תאורה בעיצובים חדשניים, ואחרים מתבססים על עיצובים קלאסיים בסגנון של פעם. כך שניתן להתאים את צורת גופי התאורה לכל סגנון עיצובי של הבית והגינה, ולכל אווירה שתרצו לייצר.

הפתרונות גם משתלבים בצורות שונות בגינה. ישנם עמודים סולאריים קטנים המתאימים לסימון שבילים. ישנם פתרונות המתאימים לתליה באוויר, כמו שרשרת נורות או גרילנדה סולארית. ישנם פתרונות לתלייה על קירות, ועוד סוגים שונים. מעצבים בוודאי ידעו כיצד להפיק תועלת מכל המבחר הגדול. אך גם אתם, בתור מעצבים חובבים, תוכלו בקלות לזהות את הפוטנציאל הגדול של כל הצורות העיצוביות והסגנונות.

גרילנדה סולארית עם נורות להט עשויות זכוכית (צילום: סולאר לייט)

ניידות מלאה

עוד חידוש שמביאה איתה תאורת גינה סולארית הוא היכולת לנייד את התאורה. עד היום, כאשר רציתם להזיז פנס בגינה, נדרשתם לעבודה של חשמלאי שימתח נקודת חשמל ויזיז את עמוד התאורה. אך כיום אין צורך, ניתן באופן מיידי להזיז את עמוד התאורה ולמקם אותו במקום אחר.

אם תרצו לשנות משהו בסגנון העיצובי, או אולי פשוט לנסות אפשרויות שונות עד שתחליטו היכן התאורה מתאימה – תוכלו בקלי קלות לשנות את מיקום התאורה. מוצרים רבים מגיעים עם דוקרן לנעיצה באדמה, במדשאה או בעציץ.

הניידות הזו תאפשר לכם לערוך שינויים עיצובים בקלי קלות, וגם לשנות מיקום של תאורת גינה בהתאם לצרכים המשתנים. למשל אולי תרצו להתקין גרילנדה צבעונית לאירוע חגיגי, אך ביתר הימים תעדיפו לאחסנה. הפתרונות הסולאריים מאפשרים לכם לעשות זאת בקלות.

טכנולוגיה עם ערך מוסף

אז לצד מבחר עשיר, ערך עיצובי ומבחר פתרונות לכל מטרה, תאורת גינה סולארית מביאה איתה גם ערך טכנולוגי מוסף. למשל ישנם מוצרים רבים הכוללים חיישן המזהה את שעות החשכה ומפעיל את התאורה בצורה אוטומטית. כך תוכלו תמיד להאיר את החצר שלכם בשעות החשיכה, ולהרחיק אורחים לא רצויים, וזאת מבלי להיות מודאגים מעלויות החשמל. זהו פתרון מעולה גם עבור חופשות בהם אתם שוהים מחוץ לבית. חלק מפתרונות התאורה אף כוללים שלט רחוק. כך תוכלו לכבות ולהפעיל גרילנדה או כל סוג תאורה, ואולי גם להשתמש בפונקציות מתקדמות נוספות, ללא צורך לקום מהכיסא.

לסיכום, ישנן קטגוריות שונות של תאורת גינה סולארית. ובכללן גרילנדה סולארית, ספוטים צבעוניים, פרוז‘קטורים, עמודי גינה ועוד דברים יצירתיים ובעלי סגנון ייחודי כמו לפידים סולאריים או כדורי זכוכית סולאריים. פתרונות אלו פותחים בפניכם עולם של אפשרויות תאורה ועיצוב בגינה ובכל שטח פתוח.

ואינכם צריכים להיות מודאגים לגבי תשתיות החשמל ועלויות החשמל. המוצרים גם עמידים בפני מים, ואין חשש להשתמש בהם בחוץ בכל עונות השנה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *