מה עשתה המשטרה לשוטר שמשך בזקנו ופאותיו של מתיישב?

ארגון חוננו: "שוב, באופן לא מפתיע, בוחרת מח"ש לגונן על שוטרים אלימים וסוגרת תלונה על אלימות חמורה תוך טיוח תיק החקירה"

לפני שנתיים נערכה בצומת יצהר הפגנה במחאה על המצב הביטחוני. שוטר מג"ב שהגיע לפנות את המפגינים משך בזקנו ופאותיו של אחד המתיישבים וגרר אותו באמצעותם מהכביש. המתיישב הגיש תלונה למח"ש על האלימות נגדו באמצעות ארגון חוננו, אך לפני כחודשיים נסגר התיק בנימוק כי "לא נמצאו ראיות מספיקות להעמדה לדין", זאת על־אף תיעוד ויזואלי ברור של אלימות השוטר.

עורך הדין אלעדי ויזל מארגון חוננו הגיש ערר על סגירת התיק, ואמר: "חרף השקרים שהתגלו וחרף התיעוד של התקיפה – בחרו במח"ש לא למצות את הדין עם התוקף. אנו מקווים כי מחלקת עררים לא תתעלם מהטיוח הזועק ותפעל להעמיד את השוטר האלים לדין".

ויזל: "מיותר לציין את הכאב והסבל הרב שנגרם לאדם שמושכים אותו בשערותיו. מיותר לציין את ההשפלה שחש אדם דתי כשמבזים אותו במשיכת זקנו ופאותיו שהם בעלי ערך דתי עבורו. מדובר על שימוש בכוח שלא כדין אשר תכליתו היחידה הייתה פריקת זעם והשפלה ולא כל תכלית חוקית. הסרטון שצורף לתלונה מדבר בעד עצמו ומוכיח כי הנילון פעל באלימות וברוטאלית תוך שימוש בכוח שלא כדין וגרימת כאב, השפלה וביזוי פומבי למתלונן".

בערר מציין ויזל כי גרסתו של השוטר שטען בחקירתו כי לא משך בזקנו ופאותיו של המתיישב וכי המתיישב לא זעק בכאב בשל כך, נסתרו על־ידי חוקרי מח"ש שצפו בתיעוד האירוע ואף תיעדו זאת בכתב. בנוסף מציין שטענת השוטר כי פעל בדרך זו כיוון שהמתיישב תקף שוטר, הופרכה. וכי בשל האלימות שהפעיל, הפסיקה השוטרת שתיעדה את הפעילות את התיעוד על־מנת שלא ייקלט במצלמה. לאור הראיות והסתירות עליהן הצביע, דורש ויזל לפתוח את תיק החקירה ולהעמיד את השוטר לדין.

"שוב, באופן לא מפתיע, בוחרת מח"ש לגונן על שוטרים אלימים וסוגרת תלונה על אלימות חמורה תוך טיוח תיק החקירה. התנהלות קבועה זו מקוממת שבעתיים בתלונה דנן נוכח העובדה שהתלונה מגובה בסרטון עם תיעוד ברור של התקיפה המזעזעת וחסרת ההצדקה. יתרה מזו, מעיון בחומרי החקירה עולה שחוקרי מח"ש הבחינו שהשוטר הנילון מוסר גרסאות סותרות ואף נתפס במ

ספר שקרים – אך חרף השקרים שהתגלו וחרף התיעוד של התקיפה – בחרו במח"ש, גם כאן, לא למצות את הדין עם התוקף. אנו מקווים כי מחלקת עררים לא תתעלם מהטיוח הזועק, תקבל את הערר שהגשנו ותפעל להעמיד את השוטר האלים לדין", דברי ויזל.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *