"מה שהקורונה לא עשתה – הווריאנט הדולרי יעשה"

לפני מספר דקות הסתיים כנס החירום של יצואני התעשייה וההיי-טק בהתאחדות התעשיינים. בכנס בו השתתפו עשרות מבכירי היצואנים, הזהירו הנוכחים מני ההשלכות ההרסניות של שער הדולר הנמוך.

נשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר אמר: "מה שהקורונה לא עשתה, הווריאנט הדולרי יעשה. יצואנים בכל מגזרי התעשייה וגם בהיי-טק מתחילים לייצא ללא רווח או בהפסד. זהו תהליך שאינו בר קיימא וכשזה יתפוצץ, זה יתפוצץ לכולנו בפנים – בעיקר לכלכלת ישראל. הגיע הזמן שהממשלה תתגייס עם כלים רבים מעבר למה שניתן, ולא תשאיר את בנק ישראל שחקן בודד על המגרש, שגם בבדידותו חייב להמשיך ולשחק בכל הכוח – יש לפעול באופן מיידי להורדת עלויות הייצור המטורפות בישראל ולאפשר לנו לעבור את תקופת הביניים הזו בשלום".
סגנית נשיא התאחדות התעשיינים, ח"כ לשעבר איילת נחמיאס ורבין: "אנחנו בצומת שכמוהו לא ידענו. אין לנו כוח אדם ואם יש, הוא עולה לנו פי 3. אין לנו חומרי גלם ואם יש – הוא עולה פי 10, עלויות השילוח מטפסות והדולר נשחק. הדולר הוא מרכיב אחד ומשמעותי בתנועת המלקחיים שאנחנו סופגים כרגע. אי אפשר להמשיך לייצר ולייצא בתנאים האלה. הייצוא שהצליח להוציא את המשק מהמשבר עומד בפני קריסה".

יו"ר איגוד ההיי-טק בהתאחדות התעשיינים ונשיא מר מערכות, מריאן כהן אמר: "אם יש משהו אחד שהוא גורף אצל כל תעשייני ההיי-טק, הרי שאצל כולם 60% עד 100% מהמכירות הן במט"ח. העלויות מאידך בשקלים. זה יורד ישר לשורה התחתונה. משבר הדולר פשוט מעביר חברות לפתח סניפים בחו"ל במקום בישראל. הדוח"ות יישארו דומים, אבל תעשייה לא תהיה פה. כבר היום ההיי-טק הישראלי מעסיק כ-70,000 עובדים בחו"ל"

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *