מחדל ענק: 6 מחבלים ברחו הלילה מכלא גלבוע

6 אסירים ביטחוניים ברחו הלילה (בין ראשון לשני) מכלא גלבוע שבצפון, באמצעות מנהרה שחפרו. אזרח שזיהה חשודים באיזור התקשר למשטרה ב- 3 בלילה ורק אז הסוהרים ערכו ספירה והבחינו כי חסרים שישה.

מחדל גדול: 6 אסירים ביטחוניים ברחו הלילה (בין ראשון לשני) מכלא גלבוע שבצפון, באמצעות מנהרה שחפרו. אזרח שזיהה חשודים באיזור התקשר למשטרה ב- 3 בלילה ורק אז הסוהרים ערכו ספירה והבחינו כי חסרים שישה. כשעה לאחר מכן התגלתה מנהרת הבריחה. מסוקים ורחפנים מבצעים סיורים באזור וגם כוחות גדולים של משטרה, שב"כ ושב"ס עורכים חיפושים בזירה.

זכרייה זביידי שהיה מפקד גדודי חללי אל-אקצא של הפת"ח בג'נין, ונחשד בביצוע שורת פיגועים הוא אחד הבורחים. האסירים הנוספים הם מחבלים בג'יהד האיסלמי. תושבי ג'נין פתחו בחגיגות וירו צרורות שמחה לאוויר.

ההערכה היא כי חפירת המנהרה ארכה שנים וכי מחוץ לשטח הכלא המתין לשישה רכב מילוט שהסיע אותם היישר לשטחים.

ראש הממשלה בנט אמר הבוקר כי הימלטות האסירים הוא אירוע חמור המחייב מאמץ כלל מערכתי של כוחות הביטחון. עוד נמסר מטעם ראש הממשלה כי הוא מקבל עדכונים שוטפים על מאמצי החיפוש אחר המחבלים, ויקיים התייעצויות בהמשך בהתאם לצורך.

מפקד מרחב העמקים במשטרה, תת-ניצב שמעון בן שאבו, אמר כי המשטרה מתמקדת במצוד. "החיפושים התחילו בשעות הלילה מרגע הדיווח על בריחתם של האסירים. כוחות משטרה גדולים מקיפים את כלל הגזרה שבין עפולה לבית שאן בסריקות קפדניות", אמר. "אנחנו משלבים כוחות עם צה"ל ושב"כ, שמלווה את האירוע הזה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *