מחפשים היכן לבקר? בקרוב תוכלו לחוות את בני ברק של ימי המקרא

בפארק אריאל שרון עומד לקום בקרוב שיחזור של "בני ברק המקראית", כולל גינה בה יגדלו את צמחי המשנה והתלמוד

מי לא זוכר את הר הזבל שענה לשם חירייה? אז מזמן כבר לא. כחלק מהתוכניות להפוך את הפארק המטרופוליני, פארק אריאל שרון, שמשתרע על שטח של כ־8,000 דונם והידוע כאחד הפרויקטים הגדולים בעולם בתחום השיקום הסביבתי – לריאה ירוקה שמשלבת מורשת ותרבות במרכז גוש דן, מתוכננת הקמתו של אתר "בני ברק המקראית". אתר שישחזר את ההיסטוריה המרתקת של הישוב העתיק, יאפשר למבקרים בו חוויה ייחודית של מסע אל העבר, ויחבר אותם אל שורשי המסורת היהודית.

הפרויקט כולל מספר מרכיבים מרכזיים, ובהם אזור חפירות פעיל בשיתוף רשות העתיקות, בו יוכלו המבקרים לצפות בתהליך החפירה הארכיאולוגית וללמוד על תהליך גילוי העתיקות; מיצג שולחן ליל סדר במקום בו על פי המסורת נערך אחד מסדרי הפסח המפורסמים בהיסטוריה על ידי חכמי ישראל (מעשה ברבי עקיבא); משחקים אינטראקטיביים; ושחזור סמלי של כפר מתקופת המשנה והתלמוד על בתיו ומבניו האופייניים.

חלק נוסף באתר יוקדש ל"גינת צמחי המשנה והתלמוד", בה יוצגו הצמחים הייחודיים מהם ניתן יהיה ללמוד על עולמם של חכמי ישראל. כמו כן יוקם בוסתן של חרובים ותאנים, מעצי הפרי האופייניים לתקופה.

האתר יחובר אל שאר חלקי הפארק באמצעות מערכת שבילים ותחנות המקשרות את כלל המרכיבים לסיפור ההיסטורי של המקום. כך, יהווה אתר "בני ברק המקראית" חלק בלתי נפרד מחוויית הביקור הכוללת בפארק אריאל שרון, ויהיה לאתר מורשת מרכזי המנגיש את העבר המרתק לציבור הרחב.

דן ליכטמן, מנכ"ל הפארק, אומר: "הקמת אתר 'בני ברק המקראית' מהווה נדבך חשוב בחזון שלנו להפוך את פארק אריאל שרון למוקד משיכה המשלב טבע, פנאי ומורשת. האתר המתוכנן יאפשר למבקרים מכל הגילים והרקעים לחוות את ההיסטוריה היהודית העשירה באופן חווייתי ובלתי אמצעי. זוהי הזדמנות נדירה לגעת בשורשים שלנו, וללמוד על אורח החיים של חכמי ישראל לפני אלפי שנים. כל זאת תוך שהייה בסביבה ירוקה ומרגיעה בלב המרחב העירוני הסואן".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *