מי דואג להעלים את התנ"ך מבתי הספר הממלכתיים, ולמה הוא עושה זאת?

לאן נעלמה התורה הקדושה? כמעט שבוע אחרי מתן תורה והורים רבים נדהמים לגלות שלימודי התנ"ך כלל לא מופיעים במערכת השעות של הילדים שלהם

על רקע הדיון הראשון של הוועדה המיוחדת לחיזוק הגות יהודית במערכת החינוך, הופתעו הורים רבים לגלות בימים האחרונים שמקצוע התנ"ך אינו נלמד בבתי הספר של ילדיהם.

"הופתענו מאד לראות עשרות מערכות שעות מיותמות משיעור תנ"ך. התנ"ך – ספר הספרים, אינו רק טקסט דתי. הוא מהווה אבן פינה תרבותית, היסטורית וחינוכית של העם היהודי. הוא מגדיר את הזהות והערכים שלנו ומספר את סיפורו של העם היהודי החל מבריאת העולם ועד לשיבת ציון. על פי רבים, הוא הכרחי כדי להבין את העבר שלנו ולעצב את העתיד שלנו", אומרת דורית יצחק, מנכ"ל ארגון מאירים ואמא לשני תלמידים במערכת החינוך.

מסתבר שבבתי ספר רבים לא זוכה ספר הספרים למקום ראוי בתכנית הלימודים. על פי דיווחי הורים ונתונים שהגיעו לארגון מאירים, מספר השעות שמוקדשות לתנ"ך קטן משמעותית ובמקרים מסוימים כלל לא קיים או לא נלמד בפועל. הורים רבים שהביעו את דאגתם העמוקה מכך, החלו ליזום מחאות ציבוריות בדרישה להחזיר את לימוד התנ"ך למקום המרכזי לו הוא ראוי.

לדברי אחת האימהות, "בלי התנ"ך, הילדים שלנו מאבדים חלק חשוב מהזהות שלהם. אנחנו חייבים לוודא שהם יקבלו חינוך שמחבר אותם לשורשים שלהם". השרה לשעבר, חה"כ גלית דיסטל אטבריאן (הליכוד), אמרה: "זהות זה חוסן. היסטוריה זה חוסן. פילוסופיה זה חוסן והגות זה חוסן. אחרי שנים בהן גדעה מערכת החינוך בישראל את השורשים שלנו מתכניות הלימודים, בשלה העת להזכיר לעצמנו מי אנחנו, מה המשותף בינינו ולחבק מחדש את הזהות היהודית ששייכת לכולנו".

הקריאה להשבת התנ"ך למרכז תכנית הלימודים בבתי הספר הממלכתיים בישראל חוצה מחנות והיא רחבה ומאוחדת בקרב אנשי חינוך, הורים ותלמידים מכל קצות הקשת הפוליטית והדתית. "דווקא עכשיו, יותר מתמיד, יש צורך לפעול ולהבטיח שכל ילד וילדה בישראל יזכו להכיר את הספר שהגדיר את המורשת שלנו, וימשיך להוביל אותנו גם בעתיד. חג מתן תורה ממנו יצאנו הוא תזכורת לחשיבותו של התנ"ך בחיינו. הבה ננצל את הרגע הזה כדי לשוב ולהדגיש את ערכו, ולהבטיח שדור העתיד שלנו יגדל על ברכיו, כשהוא מחובר לשורשיו ומוכן להתמודד עם אתגרי המחר", אומרים במאירים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *