מי מוכן להעמיד לחקלאים הלוואה בריבית נמוכה מריבית בנק ישראל?

עוגן, גוף אשראי חברתי, חבר לארגון לקט ישראל והשניים מציעים לחקלאים שנקלעו לקשיים בעקבות המלחמה, לקבל הלוואה בתנאים חלומיים: ריבית של שלושה אחוזים בלבד

אין מי שלא יודע שמצבה של החקלאות הישראלית בכי רע. אומת הסטארט־אפ מייצאת לחו"ל חקלאות פרימיום אך מתקשה לשרוד את היומיום הישראלי. המלחמה הוסיפה לקשיים הללו מחסור בידיים עובדות, שטחי חקלאות שהפכו לשטחי אש תרתי משמע וקשיים נוספים שרק ישראלים מכירים.

ארגון הצלת המזון 'לקט ישראל' ו'עוגן', גוף אשראי חברתי ללא מטרות רווח, חברו יחדיו לשיתוף פעולה ייחודי במסגרתו יוענקו לחקלאים שנפגעו מהמלחמה, הלוואות חוץ־בנקאיות. ההלוואות, שגובהן עד 300 אלף שקלים, יינתנו בריבית קבועה לא צמודה של 3% בלבד, תנאי מימון אטרקטיבי במיוחד בהשוואה לתנאי השוק. המטרה היא, כמובן, לסייע לחקלאים שנפגעו קשות מהמלחמה לשקם את פעילותם ולחזור לעבודה שוטפת.

מאז פרצה המלחמה, מסייע לקט ישראל לחקלאים במגוון דרכים אם באמצעות רכש של תוצרת חקלאית שמאפשרת לחקלאים להשתכר בכבוד, ואם באמצעות חלוקת תווי קנייה, פתיחת קרן הלוואות ומענקים, סיוע נרחב במתנדבים לעבודות בחקלאות ועוד.

גידי כרוך, מנכ"ל ארגון לקט ישראל: "חקלאי ישראל הם שותפים חיוניים בביטחון התזונתי הלאומי של תושבי ישראל. המלחמה גרמה נזק כבד לענף החקלאות הישראלי. במציאות קשה ומורכבת זו, חשוב לנו, כארגון הצלת המזון הלאומי שעומד בקשרים הדוקים עם החקלאים מזה 21 שנים, לפעול בכל דרך אפשרית כדי לסייע ולתמוך בחקלאים שנפגעו. אנו מאמינים שסיוע זה יאפשר לחקלאים לשקם את פעילותם, להמשיך לשמור על גבולות המדינה ולחזור להתפרנס מעבודת הכפיים ההכרחית לקיומה ובטחונה של מדינת ישראל".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *