מסתמן: חברת דואר ישראל תעבור לרווח לאחר מספר שנים של הפסדים

החברה הממשלתית שעומדת למכירה מחזיקה נכסי נדל"ן בשווי כולל של יותר מ‏־600 מיליון שקלים, והיא תימכר במלואה עד סוף השנה

המלחמה לא עשתה טוב לדואר. העיכובים וביטולי הטיסות השפיעו על היקף החבילות שמגיעות ארצה ומהוות נתח מרכזי בהכנסות הדואר. הרבעון האחרון של השנה הקודמת, גרע מהכנסות הדואר קרוב למאה מיליון שקל (לפי הערכות), אבל עדיין, באופן מפתיע, הדוחות הכספיים עשויים להצביע על רווח אחרי ארבע שנות הפסדים.

אם סניף הדואר "שלכם" נסגר בשנים האחרונות ולא ידעתם למה בכלל אתם צריכים דבר כזה, כדאי שתדעו שחברת דואר ישראל עומדת למכירה וזאת ההזדמנות לעמוד מקרוב על השינוי המהותי שעשתה בשנתיים האחרונות. יש התעניינות רבה ברכישת הדואר שכן נכסי הנדל"ן שבבעלות חברת דואר ישראל, שווים מעל 600 מיליון שקל עוד לפני שיממשו אותם.

בשנים האחרונות וביתר שאת בשנתיים האחרונות חברת דואר ישראל מכרה נכסים, סגרה סניפים, החליפה מחשבים, פיטרה עובדים והעלתה מחירים. כל הפעולות האלו נועדו להוציא את החברה מגירעון והפסדים ולהפוך אותה אטרקטיבית עבור רוכשים. לצד ירידה מתמשכת במספר המכתבים, חלה עלייה מתמשכת במספר החבילות. בשנה הקודמת (2023) חילקה החברה 39 מיליון חבילות והמספר רק הולך וגדל משנה לשנה.

תשע קבוצות מגלות עניין ברכישת החברה הממשלתית שהולכת ונעשית רווחית וההערכות הן כי עד סוף הקיץ היא תימכר במלואה לקבוצת משקיעים כלשהי. לא ברור תמורת כמה כסף. ניתן להעריך שההצעות שאמורות להגיע בסביבות פסח לא תפחתנה מ־2 מיליארד שקלים גם בתסריט הגרוע ביותר. נזכיר שהחברה מפעילה את בנק הדואר שמהווה פיתרון למאות אלפי אנשים ולכל העובדים הזרים שאינם יכולים לפתוח חשבון בנק רגיל, בבנק מסחרי. לנוכח כוונת הממשלה "לייבא" ארצה עשרות אלפי עובדים זרים לבניין, חקלאות וסיעוד, ייתכן גידול בהכנסות הדואר גם בתחום זה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *