מפקחים חדשים בעקבות תקלות כשרות העירוב באזור הדרום

בעקבות תקלות כשרות העירוב באזור הדרום הוסמכו במיוחד מפקחי עירובין"

בשורה חדשה לציבור המסורתי והדתי בישובי הדרום, בשנים האחרונות רבים מבקשים לתקן במקום מושבם את העירוב שיהיה כדת וכהלכה, אך אין בנמצא מורה הוראה הבקי בכשרות העירוב, שבנוסף יכתת את רגליו בשדות המושבים בבדיקת כל חוט ועמוד. עד עתה היו מקומות ישוב שבודקי העירוב לא הונחו כפי כללי ההלכה, אך כעת הוסמכו מורי הוראה מיוחדים לדרום הארץ.

בעקבות המחסור בבודקים מומחים, ובמורי הוראה מיוחדים להלכות עירובין, התקיימה סידרת שיעורים מקיפה בכולל "קול יעקב" בראשותו של הגאון רבי יעקב נסיר שליט"א בעיר קרית גת, במסגרת זו למדו הלכות עירובין הלכה למעשה, עם הכשרה מקצועית, תוך הדגשה על הלימוד הפרטי מעשי בנוסף ללימוד העיוני.

לאחר שהאברכים עברו בסיום המחזור מבחן בכתב מסכם ומקיף את כל הלכות עירובין בהצלחה רבה, התקיים לכבודה של תורה טקס הענקת התעודות לכלל האברכים שמעתה ראויים לשמש בודקי ובוני עירובים מומחים.

במעמד הענקת תעודות הסמכה אמר הגר"מ אנגלרד שליט"א, כי כיום הלכות עירובין הם בבחינת מת מצווה, אנשים רבים ששומרים תורה ומצוות לא יודעים את כללי ההלכה ומטלטלים גם במקום בו אין עירוב או שהעירוב אינו תקין ואיננו עומד בהנחיות ההלכתיות של הפוסקים, לכן הלימוד בהלכות אלו מוסיף יידע רב ומציל את הרבים מפני מכשול, בפרט שיוצאים למקומות נופש שאין פיקוח הדוק על תוואי העירוב.

כך למשל אחד האברכים שלמד הלכות אלו בדק את העירוב במושב זרחיה ותקן בו כמה תיקונים חשובים, יחד עם רב היישוב, מה שמראה כי הלימוד הוא על מנת לעשות ובכדי להוציא את הלימוד מן הכח אל הפועל.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. טוב לדעת

    באמת בשורה טובה,
    כולל ממש מעולה בכל האזור.
    יישר כוחכם !!!!!

    מאיר כ. |
    הגב