מצלמה חדשה מאפשרת לצמצם את החומר שמוזרק לילדים

פיתוח ישראלי מדהים שנכנס לשימוש בשניידר, מאפשר לצוות הרפואי להפחית ב־30% את החומר הרדיואקטיבי

מצלמה חדשה בשם CT/Veriton של חברת 'ספקטרום דיינמיקס' הישראלית ובה טכנולוגיה מתקדמת ביותר, תאפשר שיפור בדיוק האבחנתי (כלומר ע"י זיהוי של הממצאים הקטנים ביותר), קיצור זמן הבדיקה והפחתה במינון החומר הרדיואקטיבי שנדרש כדי לבצע מיפוי.

ה־ CT/Veritonכבר נכנסה לעבודה בבית הרפואה שניידר של שירותי בריאות כללית. בשניידר מסבירים כי הדיוק האבחנתי בפענוח משתפר ככל שרגישות המצלמה בזיהוי הקרינה עולה, וככל שהתמונה שהיא מייצרת חדה יותר ומסוגלת להבחין בין פרטים קטנים (רזולוציה מרחבית). "המצלמה החדשה, בשונה ממצלמות רגילות, מבוססת על גלאי קרינה דיגיטליים רגישים, ומורכבת מ־12 ראשי צילום נפרדים שמתקרבים באופן אופטימלי לגוף הנבדק. חידושים אלו משפרים את הרזולוציה המרחבית ואת הזיהוי של הממצאים הקטנים ביותר. רגישותה הגבוהה של המצלמה מאפשרת להקטין ב־30% את מינון החומר הרדיואקטיבי המוזרק, לקצר משמעותית את זמן הצילום, וזאת מבלי להתפשר על איכות התמונה. התמונה שנוצרת במצלמה היא תלת ממדית, ומאפשרת כימות מדויק של ריכוז החומר בבדיקה, דבר משמעותי ביותר למעקב אחר גידולים ותהליכים זיהומיים".

למצלמה הזאת יתרון נוסף ומאוד משמעותי. היא מסייעת לצוות הרפואי לבצע מיפוי בתינוקות וילדים. מיפוי בתינוקות ובילדים הוא משימה מורכבת ומאתגרת במיוחד בשל המינונים הנמוכים של החומר הרדיואקטיבי המוזרק (בהתאמה למשקל הגוף), ובשל הגודל הזעיר של חלק מהמבנים אותם רוצים להדגים. זמן הצילום הארוך יחסית (שעה ולעיתים יותר) קשור אף הוא במינון הנמוך של החומר המוזרק, ועל רקע זה, בולטים במיוחד היתרונות שבמצלמה. בחדר בו תהיה המצלמה ייעשה גם שימוש בטכנולוגיות מתקדמות של הקרנת וידאו עם סרטים על התקרה, ואנימציות על פני המצלמה והקירות, זאת על־מנת ליצור אווירה ידידותית וחוויית בדיקה מסקרנת ומהנה לילדים ולמלוויהם.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *