משרד האנרגיה מקים אגף שידחף את הרשויות המקומיות לאנרגיה מקיימת

בין מטרות האגף החדש: עידוד תושבים ועסקים להתקין מערכות ייצור חשמל סולריות ועזרה למשפחות נזקקות בהחלפת מכשירי החשמל

משרד האנרגיה והתשתיות הודיע שהוא משיק אגף חדש – האגף לשלטון מקומי ומיזמים.

בדברי ההסבר להודעה נכתב כי האגף "יביא לידי ביטוי את החשיבות שרואים במשרד בשלטון המקומי כשותף מרכזי בהשגת יעדי הממשלה במעבר לאנרגיה מקיימת: הגדלת אחוז ייצור אנרגיה מתחדשת, התייעלות באנרגיה ותחבורה חשמלית. ניצול מיטבי של משאב האנרגיה ברשויות המקומיות יוביל גם ליצירת עוגנים כלכליים חדשים ברשויות ולשיפור איכות החיים ברשויות המקומיות".

שר האנרגיה, אלי כהן (הליכוד), אמר "האזרחים הם המרוויחים העיקריים מקידום אנרגיה נקייה ברשויות המקומיות. המעבר לאנרגיה מקיימת בשלטון המקומי משפר את איכות האוויר ברחבי העיר, ממריץ את הכלכלה המקומית ומביא לגידול בהכנסות העצמאיות של הרשויות, מה שמפנה תקציבים נוספים לשיפור השירות ואיכות החיים של התושבים. מעבר לכך, האצת האנרגיה המקיימת ברשויות המקומיות תורמת לעמידה ביעדי הממשלה להטמעת אנרגיות מתחדשות, קידום תחבורה חשמלית והפחתת פליטות. האגף לשלטון מקומי במשרד הוקם על מנת למנף את העבודה עם הרשויות באמצעות חיזוק היכולות המקצועיות שלהן, ולתמוך בפרויקטים למעבר לאנרגיה מקיימת בשטחן".

נציין כי בשנים האחרונות מקדם משרד האנרגיה את שיתוף הפעולה עם השלטון המקומי כמשימה אסטרטגית ופועל לבניית יכולות אנרגטיות ברשויות המקומיות, כמו גם להאצת היישום בשטח באמצעות מענקים לביצוע פרוייקטים. האגף החדש, בראשו תעמוד עירית הייטנר־שעיו, יהיה אחראי על בניית יכולות ברשויות המקומיות כגון תכנית 'המאיץ' לגיבוש תכניות פעולה לאנרגיה מקיימת, בה השתתפו עד כה מעל שלושים רשויות מקומיות; ניהול פורום אנרגיה לשלטון המקומי עם יותר מ־1,000 משתתפים; מימון ומיסוד תפקיד מנהל אנרגיה באשכולות אזוריים וברשויות המקומיות, ועוד.

האגף יוביל חדשנות ושינוי בתחום האנרגיה המוניציפאלי. במשרד אומרים כי שינוי זה יתבצע באמצעות קידום מעבר לאנרגיה מקיימת בקרב המגזר הביתי, התעשייתי והמסחרי שבתחום הרשויות. במסגרת זו יקודמו פרויקטים כגון: הקמת מרכזי ייעוץ וליווי לתושבים, קהילות ועסקים, במטרה להתייעל באנרגיה ולהאיץ התקנת מערכות פוטוולטאיות בבנייני מגורים ומבני מסחר ותעסוקה. צמצום עוני באנרגיה – סיוע למשפחות נזקקות בהכשרת מתנדבים ויועצים להתקנת מאווררי תקרה, שיפור הבידוד התרמי של דירות, והחלפת מכשירי חשמל במכשירים יעילים באנרגיה במשקי בית מעוטי יכולת. קידום תכניות אב כמו תכניות להאצת הקמת תשתיות טעינה לרכב חשמלי.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *