משרד הפנים מנסה לפתור את בעיית המחסור בעובדים ערבים מיו"ש

מקדמים גיוס עובדים מסרי לנקה: שר הפנים, משה ארבל, נפגש עם שר העבודה של סרי לנקה, מליגספה נאנאיקרה

שר הפנים אירח הבוקר (שלישי) בלשכתו את שר העבודה של סרי לנקה. השניים עסקו בהידוק היחסים בין שתי הממשלות בכל הנוגע לגיוס עובדים זרים מהמדינה האסייתית.

בפגישה נכחו מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה, אייל סיסו. ראש מינהל עובדים זרים, משה נקש. המזכיר להעסקה בענפים הפרטיים, בכירי מינהל עובדים זרים, והצוות המקצועי של הממשל בסרי לנקה. נציין כי כיום ישנם הסכמים בילאטרליים בין ישראל וסרי לנקה. במסגרתם מגיעים עובדים לענפי הסיעוד, החקלאות והבנין.

בפגישה נבחנו ערוצים להידוק היחסים ולהרחבת הענפים בהם יועסקו עובדים מסרי לנקה, לרבות מסעדנות, תשתיות ותעשייה, בהם קיים ביקוש לעובדים. עוד סוכם שרשות האוכלוסין תפעל בשיתוף פעולה הדוק עם סרי לנקה להבאת אלפי עובדים זרים נוספים לענפי הבנייה, החקלאות, הסיעוד וענפים נוספים לגביהם מקמדת הממשלה החלטות בימים אלה, כמו ענף המסעדות וענף התשתיות. אגב, בענף הבניין כבר נקבע מועד קרוב לביצוע מבחנים מקצועיים אליהם יגיעו מעל 12,000 מועמדים.

שר הפנים, משה ארבל אמר עם תום הפגישה: "אני רואה חשיבות רבה בקשרים בין המדינות, אני שמח על הזכות שניתנה לי לחתום על ההסכם שיתוף פעולה בחקלאות בין ישראל לסרילנקה, חשוב לומר בקול ברור שאנחנו מחויבים לשלומם של כל העובדים הזרים שבאים לעבוד בישראל. הוריתי להפעיל אכיפה בכדי למנוע העסקה של עובדים במקומות מסוכנים בהם אסורה שהייה של אנשים. השמירה על חיי אדם היא בראש סדר העדיפות שלנו". דבריו כוונו לטענות שהעלו גורמים אנטישמיים בעולם לאחר אירועי טבח שמחת תורה ובאחרונה לאחר שחיזבאלל-ה פגע במספר עובדי חקלאות מהודו באחד מישובי הגליל העליון.

מנכ״ל רשות האוכלוסין וההגירה, אייל סיסו, אמר: "אני שמח לראות שההסכמים שנחתמו עם סרי לנקה בשלושה ענפי העסקה חשובים במשק הישראלי: סיעוד, בנייה וחקלאות, מתחזקים עם השנים ומתפתחים. מהיכרותי עם העובדים מסרי לנקה, מדובר בעובדים חרוצים, רצינים ומקצועיים. נשמח להמשיך את הקשר המקצועי החשוב כל כך בין המדינות ולחזק אותו בתחומים השונים".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *