נשיא ארגנטינה חתם את ביקורו בארץ בגילוי מרעיש: קבעתי מזוזה בבית הוורוד

הנשיא, חאבייר מיליי, סיפר את הדברים לשלוחי חב"ד בארגנטינה והוסיף: מי שירצה להסיר את המזוזה יצטרך להסיר את הדלת

"ישראל כל־כך קרובה לליבי ולכן החלטתי לקבוע מזוזה גם בבית הוורוד של ארגנטינה (בית נשיא ארגנטינה בדומה לבית הלבן), כדי להרגיש את הקדושה של עם ישראל", אמר נשיא ארגנטינה, חאבייר מיליי, במפגש פרידה מישראל שערך ביום שישי האחרון.

במפגש הפרידה לאחר מספר ימי ביקור שעוררו עניין רב בארץ ובדרום אמריקה, אמר הנשיא לשליח חב"ד בבואנוס איירס, הרב חיים אוירכמן שהגיע במיוחד לישראל כדי להיות לצד הנשיא בביקורו בארץ הקודש. במפגש השתתף גם אביו של הרב אוירכמן, הרב משה אוירכמן, שליח חב"ד בקריות.

"קבעתי את המזוזה כל־כך חזק, שבשביל להוציא אותה יצטרכו לעקור את הדלת", אמר מיליי בחיוך. הרב אוירכמן מספר: "הנשיא התרגש מאוד מביקורו בישראל. הוא נפגש עם ראש הממשלה, הנשיא ועוד גורמים בכירים – וגם ברמה האישית, היה זה עבורו ביקור רוחני מרומם מאוד".

במהלך מפגש הפרידה, דקות לפני שיצא לשדה התעופה, משם המריא בחזרה לארגנטינה, העניק לו הרב אוירכמן שי אישי: תמונה ממוסגרת של הרבי מליובאוויטש עם שטר ישראלי ישן של חמישים שקלים שהרבי נתן בעבר כ'שטר ברכה'. הרב אוירכמן היה רק השליח שכן את השי המיוחד שלחו השליח הראשי של חב"ד בארגנטינה, הגאון החסיד רבי צבי גרינבלט, ויו"ר צעירי חב"ד בישראל הרב יוסף יצחק אהרונוב.

השי הוסיף להתרגשותו של הנשיא הארגנטינאי שנגע בתמונת הרבי ואמר: "אני כל־כך אוהב אותו ומרגיש אותו. תליתי את התמונה שלו במשרד שלי". נציין כי מיליי, על־אף היותו גוי, חש קשר עמוק לרבי מליובאוויטש. הוא ביקר מספר פעמים בציונו הקדוש לפני הבחירות לנשיאות, וזה היה גם המקום הראשון בו בחר לבקר, ימים ספורים לאחר בחירתו הדרמטית.

לצד המפגשים הדיפולומטיים של מיליי, פגש מיליי בימי ביקורו מספר רבנים וגם ביקר פעמיים בכותל המערבי. בביקורו השני, ביום חמישי האחרון, ערב ראש חודש אדא א', פצח בריקוד סוער ברחבת הכותל עם הרב סימון ג'ייקובסון, שספרו 'הדרך לחיים של משמעות' מתורת הרבי מלויובאוויטש, היה אחד הגורמים המרכזיים להיכרות של מיליי עם תורתו של הרבי, עם עם ישראל ותורת ישראל. הרב ג'ייקובסון, נבחר על ידי הנשיא לאחד האישים שילוו אותו לאורך כל ביקורו בישראל.

הביקור של מיליי זכה לסיקור רחב בארגנטינה. בביקורו של מיליי בניר עוז, השמיע דברים חד משמעיים, על זכותה של ישראל להגן על עצמה. "אנחנו מגנים שוב, בתוקף ובאופן חד משמעי, את המעשים המתועבים הללו ומדגישים מחדש את הסולידריות והתמיכה שלנו בישראל", אמר הנשיא הארגנטינאי, כשלצדו עמד כל העת נשיא המדינה יצחק הרצוג. הוא הוסיף וחזר על מחויבות ארצו להחזרת החטופים ואמר: "אנחנו נמשיך לפעול על־מנת לדרוש בהמשך הדרך את שחרור כל החטופים, ללא קשר ללאומיותם. כמובן שיש גם אזרחים ארגנטינאים בין בני הערובה. זהו פשע נגד האנושות ויש לתקן את זאת", כך מיליי.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *