נתניהו הכריע – הסמכויות יעברו לסמוטריץ' למרות התנגדות גלנט

נתניהו החליט כי הסמכויות על המנהל האזרחי יעברו לשר בצלאל סמוטריץ' למרות התנגדות שר הביטחון יואב גלנט

ראש הממשלה בנימין נתניהו הכריע בסכסוך בין שר הבטחון יואב גלנט לשר במשרד הבטחון בצלאל סמוטריץ' סביב נושא המנהל האזרחי.

נתניהו החליט כי הסמכויות על המנהל האזרחי יעברו לשר בצלאל סמוטריץ' למרות התנגדות שר הביטחון יואב גלנט, כך נחשף הערב בכאן 11.

יצויין כי בהסכמים הקואליציונים סוכם כי סמוטריץ' יקבל את האחראיות על המנהל האזרחי אך גלנט התנגד וטען כי הוא לא היה מעורב במשא ומתן.

עוד דווח כי המאבק על הסמכויות במשרד הביטחון הגיע לשיא בדיון סוער שבו השתתפו נתניהו, גלנט, סמוטריץ', שר המשפטים יריב לוין וקצינים בכירים נוספים. גורם שנכח בדיון הבהיר – "זה יקרה עם גלנט או בלעדיו".

גלנט אמר בדיון: "אני שר הביטחון, אין שני מפקדים לצבא". סמוטריץ' ולוין: "מדובר בהסכמים קואליציוניים חתומים". גלנט: "שיחקתם חודשיים מול שער ריק, לא שאלו אותי". נתניהו: "יש היגיון בדברי ההסבר של סמוטריץ'". קצינים בכירים: "להחלטות המנהל האזרחי יש השלכות ביטחוניות, ראוי שיישארו בסמכות שר הביטחון"

סמוטריץ' ולוין: "הצעד ישרת את ההתיישבות, ולא יפגע בביטחון. מדובר במעברים, בכבישים, בחקלאות, אין סיבה שהצבא ינהל את ההחלטות האלה". גלנט: "אני מתנגד. זה לא יקרה אצלי".

בשיחה הציג סמוטריץ' את המתווה שעליו הוחלט בהסכמים הקואליציוניים והציע שהסמכויות האזרחיות יועברו אליו. הסמכויות הצבאיות יישארו אצל מתאם פעולות הממשלה בשטחים, וענייני בנייה בלתי חוקית של יהודים ופלסטינים יהיו אצלו. מאחר שמדובר בפעולות עם השלכות ביטחוניות ומדיניות, החלטות יתקבלו בכפוף להחלטות ראש הממשלה. כך על פי דיווח של רועי שרון בכאן.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *